نقش اردوهای راهیان در تقویت روحیه جهادی، بی‌بدیل است

امیر سرتیپ غلامعباس اسماعیل زاده، 

در حاشیه این بازدید، در خصوص هدف و اهمیت برپایی این نمایشگاه گفت: دشمن بعثی بر اهمیت جزیره خارک در صادرات نفت و تأمین اقتصاد کشور و جبهه‌های جنگ، کاملاً واقف بود و تمام توجه و برنامه ریزی جنگی خود را معطوف به ضربه زدن به تأسیسات نفتی و قطع صادرات نفت از این جزیره راهبردی کرده بود.

فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب ارتش در ادامه افزود: تنها تاکتیک دشمن بعثی تهاجم هوا پایه و موشک‌های زمین به زمین بود که در طول هشت سال جنگ تحمیلی تأسیسات نفتی جزیره خارک بیش از ۲۸۰۰ بار آماج حملات هوایی و موشکی دشمن قرار گرفت.

وی در خصوص نقش کارکنان پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حفاظت از این جزیره راهبردی خاطرنشان کرد: کارکنان جان بر کف پدافند هوایی بی تردید نیروهای خط مقدمی بودند که توانستند ۸ سال با تمام توان در مقابل حملات هوایی دشمن بعثی مقاومت و با پدافند هوایی شجاعانه و تمام وقت از آسمان جزیره پاسداری کنند، تا کمترین آسیب به تأسیسات نفتی وارد نشود.

امیر اسماعیل زاده در خصوص اهمیت برپایی نمایشگاه راهیان نور پدافند هوایی خارک تصریح کرد: با توجه به گستردگی و حجم حملات هوایی دشمن و دفاع جانانه کارکنان پدافندی و ایثارگری‌های بی‌بدیل آن‌ها در طول هشت سال دفاع مقدس، لازم بود تا با برپایی نمایشگاه و حضور راویان مجرب، در این قرارگاه مردم و بازدیدکنندگان در جریان این مقاومت ۸ ساله قرار گیرند.