انتقاد از روحانی در سیل اخیر/ مردم در انتظار حضور رئیس جمهور

گروه سیاسی- اگرچه سیل به عنوان یک حادثه طبیعی در سطح جهان بارها و بارها اتفاق افتاده است اما در سیل و بحران اخیری که به وجود آمده سوالاتی مطرح می شود که مسئولان دولتی باید پاسخگوی آن باشند، نکته اول اینکه آیا مگر میزان بارش ها و احتمال سیل از قبل پیش بینی نشده بود پس چرا در سیل اخیر که از گلستان آغاز شد آقای استاندار به سفر خارجی رفته بود؟
به گزارش افکارنیوز، نکته دوم اینکه در خبرها آمده بود که روحانی برای تعطیلات به جزیره قشم سفر کرده بوده و روز گذشته به تهران بازگشت، آیا رئیس جمهور نمی توانست همان روز اول سیل اخیر برای مدیریت این بحران تعطیلات خود را پایان دهد؟
نکته سوم اینکه مردم از مسئولان دولتی انتظار دارند در تعطیلات نوروزی که متعلق به مردم است همه مسئولان مشغول به کار باشند نه اینکه به تعطیلات بروند. هم اینک نیز مردم می خواهند روحانی با حضور در مناطق سیل زده بحران را مدیریت کند نه اینکه به شکل تلفنی دستورات را از راه دور به مسئولان ذیربط بدهد.
جبار کوچکی نژاد نماینده مجلس در انتقاد از عملکرد رئیس جمهور در سیل اخیر گفت: تعجب بر انگیز است که خبری از رئیس جمهور نیست و روحانی نه در تهران است و نه در مناطق بحرانی.علاوه بر رئیس جمهور محمود واعظی رئیس دفترش هم در تهران حضور ندارد. ظاهرا واعظی برای گذراندن تعطیلات به گیلان سفر کرده و در ویلاهای این استان حضور دارد.
کوچکی نژاد با اشاره به حضور معاون اول رئیس جمهور در منطقه سیل زده گلستان، گفت: آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور بعد چهار روز از وقوع سیلاب یعنی در روز شنبه وارد استان شده و با تشکیل جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، استاندار گلستان را عزل کرد.
وی با طرح این سوال که جهانگیری با کدام مجوز چنین کاری کرد؟، افزود: وی که مدعی بود اختیار تغییر منشی دفتر خود را ندارد چگونه یک استاندار را عزل کرد.
نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: مگر استاندار گلستان با اجازه وزیر کشور به مرخصی نرفت؟ پس چرا عزل شد؟.
کوچکی نژاد گفت: وقتی استاندار گلستان با هماهنگی وزیر کشور به مرخصی رفت، باید وزیر کشور بجای وی در استان حضور می یافت و مشکلات را بررسی و پیگیری می کرد.
وی گفت: در شرایط بحرانی برخی استانها، رئیس جمهور و همه اعضای هیئت دولت باید پیگیر مشکلات بوده و با هماهنگی های لازم، دستور حل مشکلات را صادر می کردند.
عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس تصریح کرد: به دلیل ضعف عملکرد دولت، بسیج، سپاه، ارتش و نهادهای انقلابی وارد شده و حتی خود مردم هم به کمک سیل زدگان رفتند.