انتقاد از رقابت مسئولین و سازمان‌ها برای اعلام وضعیت هشدار

جلال میرزایی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: بر خلاف آنچه که در استانها و شهرهای مختلف در خصوص سیل اخیر، استان ایلام وضعیت مطلوبی داشته و آماده پذیرایی از مردم در روزهای باقیمانده تعطیلات نوروز است.

وی گفت: متاسفانه برخی نگاه‌های سیاسی باعث شده مشکلات در کشور بزرگ‌نمایی شده و استان ایلام هم از این قاعده مستثنا نیست این در حالی است که با توجه به تمهیدات اندیشیده شده توسط مدیران وضعیت باران در این استان کنترل شده و خطر سیل از بین رفته است. 

نماینده مردم ایلام تصریح کرد: در مناطق کوهستانی و یا رودخانه‌های فصلی کمی احتمال بروز سیل وجود داشت این در حالی است که برای مثال مهران و دهلران میزان بارندگی خیلی نبوده است.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی متاسفانه برخی افراد در فضای مجازی، وضعیت کشور را بحرانی جلوه می‌دهند و یا برخی نهادها و سازمان‌ها به صورت مستمر بیانیه و اطلاعیه و هشدار صادر می‌کنند که گویی کل کشور را آب برده است در حالی که می‌توانیم با مدیریت لازم هموطنان را وحشت‌زده نکرده و با برنامه‌ریزی لازم از بروز سیل جلوگیری کنیم. 

میرزایی تصریح کرد: انتشار مستمر اخبار هشدار آمیز در کشور می تواند بر امنیت روانی مردم تاثیر بگذارد این در حالی است که انتشار اینگونه اخبار دارای شرایط و ضوابط است و نباید آنرا به کل کشور تعمیم داد.

وی تصریح کرد: خانواده‌هایی که برای روزهای باقیمانده نوروز برنامه ریزی نکرده‌اند می‌توانند به استان ایلام آمده و از هوا و فضای مطبوع و طبیعی آن، حداکثر استفاده را کنند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه متاسفانه برخی سازمان ها و نهادها در اعلام هشدار زیاده روی کرده و مستمرا اطلاعیه و بیانیه صادر می‌کنند و به نظر می رسد با هر اتفاقی در حال خودنمایی هستند.

وی گفت: سازمان مدیریت بحران باید جنبه‌های مثبت را در ایام غیر بحرانی اعلام کرده و برای زمان‌های آرام تدابیر داشته باشد. 

میرزایی تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد، نارسایی‌ها را در برخی مواقع بزرگ می‌کنند.