شعار امسال مکمل شعار سال قبل است

غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنرانی پیش از خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران با تبریک سال نو و با اشاره به سیل اخیر در برخی استان‌های کشور اظهار داشت: این سیل در  هفته‌های گذشته مهم‌ترین مساله کشور بود و سیلی بسیار گسترده، طولانی‌مدت بود که بیشتر استان‌های کشور را در بر گرفت و باعث خسارات و صدمات جانی و مالی شد که باید به بازماندگان این حادثه تسلیت گفت. شاهد بودیم که چطور همه ملت کمک کردند و کمک خواهند کرد چون هنوز جای کمک بسیار است. 

وی افزود: مسئولان مختلف هم در صحنه حاضر شدند و نیروهای مسلح فعالیت زیادی کردند و مقام معظم رهبری هم با صدور دستوری نیروهای مسلح را مامور کردند تا آنچه در توان دارند برای حل مشکلات بکوشند. 

حداد عادل با بیان اینکه امیدواریم این بارندگی‌ها در کنار همه مشکلاتی که داشته باعث سرسبزی و نجات کشور از خشکسالی شود، اظهار داشت: امیدواریم این خسارت‌ها جبران شود. در طول این دو هفته گذشته همه دستگاه‌ها در کار سیل فعال بودند و صدا و سیما هم بخصوص در اطلاع‌رسانی نقش خوبی را ایفا کرد که مقام معظم رهبری هم به این نکته توجه داشتند و دیگر آن را توجه دادند. فعال بودن صدا و سیما باعث شد که دشمنانی که در فضای مجازی می‌خواهند از آب گل آلود سیل ماهی بگیرند نتوانند بر این موج سوار شوند و تشویش اذهان عمومی کنند. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به پیام نوروزی رهبر انقلاب و شعار امسال خاطرنشان کرد: شعارهای سال از جنس فرهنگ عمومی است و این یعنی مخاطب آن همه مردم هستند. امسال رونق تولید بود و سال قبل حمایت از کالای ایرانی بود. مخاطب اینها یک دسته خاص و یا یک قشر متخصص نیستند بلکه همه مردم و همه ایرانی‌هایی که با نوروز سال خود را آغاز می‌کنند مخاطب شعار سال هستند.

وی با اینکه شعار سال گذشته آثار خوبی به جا گذاشت تصریح کرد: شعار حمایت از کالای ایرانی در تمام سال به طور مرتب تکرار شد و ما نتایجش را در جامعه هم می‌بینیم چه بسا فروشنده‌هایی که فقط کالای ایرانی عرضه می‌کردند و چه بسا مردمی که با فروشنده قید می‌کردند که ما فقط کالای ایرانی می‌خواهیم. این شعار اثر خودش را گذاشت. 

حداد عادل افزود: به نظر می‌رسد که شعار امسال مکمل شعار سال قبل باشد یعنی حمایت از کالای ایرانی سال قبل اعلام شد و امسال حمایت از تولید کالای ایرانی است و آن خریداری که می‌خواهد کالایی را بخرد باید آن کالا در داخل کشور تولید شود و در دسترس مردم باشد. لازمه حمایت از کالای ایرانی حمایت از تولید  است.