استقرار بیمارستان صحرایی سپاه در شهرستان پل دختر

سردار مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان ،درباره روند امداد رسانی به سیل زدگان استان اظهار کرد: منازل، معابر و وسایل مردم از گل و لای پاکسازی و خارج شده است.

وی با بیان اینکه در اتخاذ تمهیدات لازم برای اسکان موقت سیل‌زدگان کوتاهی شده است، ادامه داد: حداقل باید تعدادی چادر در یک سوله ورزشی برای خانواده‌ها در نظر گرفته شود و در این راستا ما پیگیر مکانی برای اسکان موقت مردم شریف سیل زده استان هستیم.

سردار کشکولی با بیان اینکه خانه‌ها نیاز به بازسازی دارد و تلاش داریم در این زمینه به مردم عزیز منطقه کمک می‌کنیم، افزود: وظیفه دینی و برادری ما حکم می‌کند که باافتخار در منطقه حضور پیدا کرده و به یاری مردم سیل‌زده بشتابیم.

وی با بیان اینکه در منطقه پل‌دختر از ۴۶ دستگاه مهندسی و تجهیزات استانی برای پاکسازی منازل، کوچه و خیابان‌ها استفاده می‌کنیم، خاطر نشان کرد: در پاکسازی منازل و معابر مردم سیل زده استان از گروه‌های جهادی نیز استفاده می‌کنیم.

سردار کشکولی با بیان اینکه روز گذشته ۱۴ هزار ناهار بین مردم شریف سیل زده پل‌دختر توزیع کردیم، گفت: با توجه به ایجاد آشپزخانه‌ای در منطقه سیل زده پل دختر، به روند پخت غذای گرم برای مردم سیل‌زده ادامه می‌دهیم.

وی با بیان اینکه نیروی زمینی سپاه بیمارستان صحرایی در پل‌دختر احداث کرده است، ادامه داد: تیمی از سپاه کرمانشاه با تمام امکانات و تجهیزات برای پشتیبانی و امدادرسانی به مناطق سیل زده دلفان اعزام‌شده و سپاه کردستان نیز در شهرستان کوهدشت به مردم امدادرسانی و کمک می‌کند.

سردار کشکولی با بیان اینکه تیمی از قرارگاه سازندگی خاتم النبیاء (ع) به شهرستان درود اعزام‌شده است، اظهار کرد: این تیم امدادرسان، تجهیزاتی از قبیل: لودر، کمپرسی و بولدوزر را در این منطقه به کار گرفته و سپاه اصفهان نیز در شهرستان الیگودرز به امدادرسانی می‌پردازد.

وی در پایان از عملکرد به موقع بسیجیان و جهادگران در حضور به‌موقع و داوطلبانه در مناطق سیل زده استان لرستان و کمک به مردم عزیز استان تقدیر کرد.