تماس‌های عراق با برخی کشورها برای لغو تصمیم ترامپ علیه سپاه

عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق روز سه‌شنبه در کنفرانس خبری هفتگی خود گفت که عراق برای توقف تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر تروریستی خواندن سپاه پاسداران دخالت کرده است.

وی افزود: «تماس‌هایی با عربستان، مصر و آمریکا برای لغو تصمیم ترامپ مبنی بر قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست تروریسم برقرار شده است».

عبدالمهدی گفت: «ما از طریق برقراری تماس با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و حتی دولت آمریکا برای لغو تصمیم آمریکا علیه سپاه تلاش کردیم اما ترامپ بر اجرای تصمیم خود مصر بود».

نخست‌وزیر عراق افزود: «ما روابطمان با همه را حفظ خواهیم کرد و خودمان را از درگیری‌ها دور نگاه می‌داریم و ما به ایران و آمریکا گفتیم که نمی‌خواهیم عراق میدانی برای درگیری‌ها باشد».

کاخ سفید روز دوشنبه در اقدامی خصمانه و ضدایرانی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در فهرست گروههای تروریستی خود قرار داد؛ اقدامی که البته بدون پاسخ نماند و شورای عالی امنیت ملی ایران بلافاصله ستاد فرماندهی نیروهای آمریکایی در خاورمیانه و شرق آفریقا موسوم به سنتکام و کلیه نیروهای وابسته به آن را تروریستی اعلام کرد.