تولیت جدید آستان قدس رضوی در پل دختر په گفت؟

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی برای اطلاع از روند خدمت‌رسانی آستان قدس و خادم یاران رضوی به مناطق سیل‌زده، با استقبال آیت‌الله سید احمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان وارد فرودگاه خرم‌آباد شد.

تولیت آستان قدس رضوی در این سفر با حضور در مناطق سیل‌زده پل‌دختر ضمن خدا قوت به جهادگران و خادم یاران رضوی از نزدیک روند خدمت‌رسانی آستان قدس رضوی در این مناطق را بررسی خواهد کرد.

دیدار با آیت‌الله مصطفی علماء، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه کرمانشاه از دیگر برنامه‌های تولیت آستان قدس رضوی در این سفر خواهد بود.

در تهیه و توزیع غذا و امدادرسانی به سیل‌زدگان ،کرامت و عزت مردم در اولویت باشد

تولیت آستان قدس رضوی با حضور در آشپزخانه مرکزی خادم یاران رضوی در شهرستان خرم‌آباد که روزانه 10 هزار غذای گرم طبخ و میان مردم سیل‌زده توزیع می‌کند از بخش‌های مختلف آن بازدید و در جریان نحوه طبخ و توزیع غذای متبرک امام رضا(ع) بین سیل‎زدگان قرار گرفت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی در این بازدید ضمن تشکر از زحمات عوامل این آشپزخانه، ابراز کرد: به‌هیچ‌عنوان نباید به چشم نیازمند به هم‌وطنان سیل‌زده نگاه کرد، اینان خانواده‌های محترم، شریف و معتبری هستند که در حادثه سیل اخیر با مشکلاتی روبه‌رو شدند و این اتفاق ممکن است برای هرکدام از ما بیافتد.

وی ابراز کرد: امروز رسیدگی به سیل‌زدگان در استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان اولویت نخست آستان قدس رضوی است و در این راستا ممکن است از بسیاری از اقدامات صرف‌نظر کنیم و یا آن‌ها را به تعویق بی اندازیم.

تولیت آستان قدس رضوی بابیان اینکه اقدامات آستان قدس در رابطه با مناطق سیل‌زده تنها معطوف به اقدامات اولیه و کوتاه‌مدت نخواهد بود و برنامه‌هایی برای امدادرسانی بلندمدت نیز خواهیم داشت؛ خاطرنشان کرد: ابتدا در راستای رفع نیازهای ضروری مردم سیل‌زده و سپس به میزان امکانات و مقدورات در جهت بازسازی منازل آسیب‌دیده و تهیه اسباب زندگی آن‌ها تلاش خواهیم کرد.

وی افزود: ما امدادرسانی به هم‌وطنان سیل‌زده را وظیفه خود می‌دانیم و در این مسیر هیچ منتی بر آن‌ها نداریم، بلکه این وظیفه را منتی از جانب مردم بر سرخود و توفیقی برای خدمتگزاری می‌دانیم که قطعاً اجر و ثواب عظیمی در پیشگاه پروردگار خواهد داشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی در ادامه خطاب به خادم یاران رضوی آشپزخانه مرکزی خرم‌آباد گفت: در تهیه و توزیع غذا و امدادرسانی به سیل‌زدگان کرامت مردم را رعایت کنید و حتماً حفظ عزت و احترام مردم را در اولویت قرار دهید.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه امام رضا(ع) ناظر بر خدمات خادم یاران رضوی بر سیل‌زدگان هستند، اظهار کرد: در پخت‌وپز و توزیع غذا کمال دقت و حساسیت را بکار گیرید تا در حد امکان غذایی باکیفیت و با احترام در اختیار مردم قرار دهید، زیرا این مردم امروز میهمان‌های امام رضا(ع) هستند.

گفتنی است، آستان قدس رضوی با بسیج تمامی امکانات و ظرفیت مردمی خادم یاران رضوی از ساعات ابتدایی وقوع سیل در استان‌های گلستان، مازندران، کرمانشاه، لرستان و خوزستان در این استان‎ها حضور پیداکرده و مشغول خدمت‌رسانی به هم‌وطنان سیل‌زده است.