تذکرات کتبی نمایندگان و مسئولان اجرایی کشور

اکبر رنجبرزاده در جلسه علنی امروز مجلس این تذکرات کتبی را به شرح ذیل قرائت کرد:

روح‌الله حضرت‌پور و نادر قاضی‌پور به وزیر صنعت و وزیر کشاورزی: چرا بعد از گذشت دو ماه از ممنوعیت صادرات سیب درختی هنوز دستور رفع ممنوعیت صادرات سیب صادر نشده است؟

هاجر چنارانی و سیده حمیده زرآبادی به وزیر ارتباطات: بابت اجرایی نکردن ماده ۸۳ و سه رأی دیوان عدالت در خصوص کارگزاران مخابرات روستایی که به نفع کارگزاران مخابرات‌های روستایی صادر شده است ولی اجرا نمی‌شود؟

بیت‌الله عبداللهی به رئیس جمهور: چرا اصل ۱۵ قانون اساسی در خصوص تدریس زبان ترکی عملاً اجرایی نمی‌شود؟

حسینعلی حاجی به وزیر کشاورزی: بررسی کرده و گزارش کنید چه موانع فیزیکی مانند ایجاد بند و طرح‌های آبخیزداری بر سر راه وارد شدن آب بر سر زاینده‌رود توسط آن وزارتخانه بوجود آمده است؟ به وزیر نیرو: بررسی و توضیح دهید علت اینکه علیرغم بارندگی بی‌سابقه بیش از ۲۰۰۰ میلی‌متر ظرف شش ماه گذشته در سرچشمه‌های زاینده‌رود فقط یک چهارم ظرفیت زاینده‌رود از آب پر شده است؟

قاضی‌پور و محجوب به وزیر ارتباطات: تسریع در رسیدگی جدی به مشکلات کارگران مخابراتی روستایی بخش مخابرات.

سیده حمیده زرآبادی و هاجر چنارانی به وزیر کشور: به چه دلیل نام کوروش از فهرست نام‌های مجاز ثبت احوال حذف شده است؟

سید قاسم جاسمی به وزیر کشور و وزیر صنعت: متأسفانه تولیدکنندگان کشور به ویژه استان‌های محروم غرب کشور نگرانی زیادی در جهت ورشکستگی صنفی خود به دلیل عدم پشتیبانی آن وزارتخانه دارند. عدم توجه و پشتیبانی آن وزارتخانه از تولیدکنندگان کشور.

بهروز بنیادی به وزیر ارتباطات: علت تهدید کارگران مخابرات روستایی به اخراج و یا عدم واریز حقوق و عدم تمدید قرارداد چیست؟

سیدقاسم جاسمی به وزیر نیرو: کوتاهی شما در جریان سیل اخیر و عدم اقدام پیشگیرانه در مناطق سیل زده غربی و جنوبی کشور.

نصرالله پژمان‌فر به وزیر فرهنگ: از آنجایی که اهمیت کاغذ به عنوان مهمترین وسیله مورد نیاز برای تولید فیزیکی کتاب و گردش صنعت نشر بر کسی پوشیده نیست سال‌ها قبل مقام معظم رهبری در دیدار با مدیران اجرایی در خصوص اهتمام به تولید کاغذ داخلی دستوراتی صادر فرمودند. چرا علیرغم رهنمودهای ایشان و تذکرات ما، نیاز کشور را با کاغذهای داخلی مرتفع نکردید که نوسانات ارزی بتواند ظرف هفت سال سرمایه ناشران را به یک دهم کاهش دهد؟

رضا علیزاده به وزیر ارتباطات: تسریع در رفع مشکلات حاکم بر روابط استخدامی کارگزاران دفتر مخابراتی روستایی.

اسدالله قره‌خانی به وزیر ارتباطات: چرا شرکت مخابراتی ایران براساس ماده ۸۶ قانون الحاق تنظیم بخشی از مواد مقررات دولت نسبت به استمرار بیمه و قرارداد مستقیم با کارگزاران مخابرات روستایی تا زمان بازنشستگی اقدام نمی‌کند؟

نورمحمد تربتی‌نژاد به وزیر بهداشت: چرا ممنوعیت استفاده از تلفن همراه و شبکه‌های مجازی در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها برای کادر درمانی به اجرا درنمی‌آید در حالی که براساس انتقادات واسطه از موکلین در برخی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به دلیل استفاده بیش از حد از تلفن همراه و فضای مجازی ممکن است درمان بیماران مورد بی‌توجهی و موجب مرگ بیماران قرار گیرد؟

وحدتی به وزیر ارتباطات: علت عدم رسیدگی به مشکلات قرارداد کارگزاران مخابرات روستایی؟

محسن بیگلری به وزیر نیرو: علت عدم اعلام تخصیص آب به کشاورزان کردستان علیرغم وعده‌های مکرر؟

حشمت‌الله فلاحت پیشه به وزیر ارتباطات: اجرای حکم دیوان عدالت اداری در خصوص کارگزاران مخابرات روستای.

ناصر شریفی به وزیر ارتباطات: شرکت مخابرات ایران برخلاف قانون و با قرارداد یک طرفه باعث تضییع حقوق کارگزاران مخابرات روستایی شده که موجی از نگرانی را در بین این قشر زحمت کش ایجاد کرده است. شایسته است اقدام لازم جهت حل مشکل آن‌ها اتخاذ شود.

محمد حسینی، ابراهیم رضایی، اکبر رنجبرزاده به وزیر ارتباطات: جلوگیری از اقدام شرکت مخابراتی ایران در خصوص انعقاد قرارداد با کارگران دفاتر مخابرات روستایی که براساس رأی دیوان عدالت اداری مغایرت دارد و موجب تضییع حقوق آن‌ها خواهد شد.

علی وقفچی به وزیر نیرو: عدم توجه به تعیین و تکلیف پروژه‌های زنجان و طارم از جمله سدهای معیشتی.

حبیب‌الله ده‌مرده به وزیر راه: چرا در خصوص بزرگراه زابل - زاهدان و راه‌های روستایی و راه نیروگاه حوزه انتخابیه طبق بازدید و قول داده شده اقدام اساسی صورت نمی‌گیرد؟

علی وقفچی به وزیر نیرو: حذف دکل‌های فشار قوی از مرکز استان شهر زنجان.