ظریف: درباره وضعیت ادلب نگرانی جدی داریم

 محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) پس از دیدار با ولید المعلم همتای سوریه‌ای خود در دمشق در جمع خبرنگاران سوری و ایرانی درباره وضعیت ادلب عنوان کرد: ما درباره وضعیت ادلب نگرانی جدی داریم و حتما ما، ترکیه و روسیه موظفیم تعهداتی که درباره ادلب شده و یکی از مهمترین آنها خلع سلاح گروه‌های تروریستی و خارج کردن این گروه‌ها از ادلب است را اجرا کنیم.

ظریف همچنین عنوان کرد: گروه النصره و تهدیدی که اینها برای مردم ادلب و مردم مناطق اطراف به ویژه حلب دارند، تهدید جدی است و همه ما در گروه‌ آستانه موظفیم در این زمینه این کار را با جدیت دنبال کنیم و در سفر به ترکیه حتما در این زمینه صحبت خواهم کرد.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه ایران درباره گفت‌وگوهایش با بشار اسد نیز گفت: ما گفت‌وگوی خوبی داشتیم و درباره موضوعات منطقه‌ای، روند صلح آستانه و روابط دوجانبه ایران و سوریه هم گفت‌وگو کردیم. ما همیشه در کنار مردم سوریه هستیم و با دولت سوریه و مردم سوریه برای بهبود وضعیت اقتصادی هر دو کشور همکاری خواهیم کرد و معتقدم از طریق همکاری می‌توانیم شرایط زندگی را برای هر دو ملت ارتقا دهیم.

وی بیان کرد: ما نیاز داریم در عرصه بین‌المللی از جمله روند آستانه همکاری کنیم تا در مسیر دستیابی به صلح و حل سیاسی بحران سوریه  حرکت کنیم.

ظریف همچنین گفت: من گفت‌وگوی خیلی خوبی با ولید المعلم وزیر خارجه سوریه داشتم برای اینکه چگونه بتوانیم پروسه سیاسی را در قالب روند آستانه و کمیته قانون اساسی سوریه به پیش ببریم و نیاز داریم در این زمینه‌ها و با همتایان روسی و ترکیه‌ای همکاری کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی عنوان کرد که صلح و ثبات در منطقه در دستورکار همکاری‌های ما قرار دارد.

 وی همچنین با بیان اینکه درباره همکاری‌های اقتصادی نیز گفت‌وگوهای بسیار خوبی داشتیم، بیان کرد: تصمیمات خوبی در دو کشور برای همکاری بین دو کشور و بخش خصوصی و دولتی دو کشور در حوزه اقتصادی اتخاذ شده است.

وزیر خارجه ادامه داد: درباره ترانزیت بین ایران، عراق و سوریه نیز بحث‌های خوبی در سفر آقای روحانی به بغداد و همچنین سفر عادل عبدالمهدی به ایران صورت گرفت و امیدوارم این اقدامات در جهت صلح و امنیت منطقه و منافع مردم منطقه به ویژه مردم ایران، عراق و سوریه باشد.