برنامه مجلس برای مقابله با تحریم آمریکا

علی بختیار ، با اشاره به این که فراکسیون مقابله با تحریم آمریکا به زودی در مجلس شورای اسلامی تشکیل خواهد شد، بیان‌ کرد: آمریکایی‌ها سر ناسازگاری پیش گرفته‌اند و علی‌رغم این که جمهوری اسلامی ایران در برجام نشان داد که اهل تعامل سازنده با هر کشوری است، اما آنها از برجام خارج شده و به تعهداتی که داده بودند پشت کردند.

وی در ادامه اظهار کرد: آمریکایی‌ها نه تنها خود به تعهدات برجام عمل نکرده‌اند حتی از موضع قدرت به شکلی برخورد کردند که اروپایی ها نیز می ترسند به تعهدات خود عمل کنند. ما نیز در فراکسیون امید بر اساس اندیشه سیاسی که باید با همه کشورهای جهان تعامل سازنده داشته باشیم و حتما باید از این پس نیز مذاکرات با کشورهای منطقه را ادامه‌ دهیم، پیش می رویم.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: بستر افزایش تعاملات با سایر کشورها هم از طریق گروههای دوستی پارلمانی و هم از طریق سایر ابزارهای موجود در دست مجلس شورای اسلامی فراهم است، اما از آن جایی که آمریکایی ها هم یک جنگ رسانه‌ای و هم یک جنگ اقتصادی علیه ما رقم زده‌اند، ما نیز تصمیم به تشکیل این فراکسیون گرفتیم.

وی در ادامه‌ با اشاره به اهداف تشکیل فراکسیون مقابله با تحریم آمریکا، بیان‌ کرد: این فراکسیون دو هدف را دنبال خواهد کرد. یکی این که ما طراحی داشته باشیم تا با ابزارهایی که در دست ما است بتوانیم به بهترین شکل ممکن در جنگ اقتصادی پیروز شویم و از سوی دیگر بتوانیم در جنگ اقتصادی مسیر را طی کرده و این برهه زمانی را پشت سر بگذاریم. جمهوری اسلامی ایران در این ۴۰ سال نشان داده است که در هر شرایطی با انسجام و اتحاد در داخل کشور می‌تواند با مشکلات روبرو شود.

بختیار در پایان گفت‌: تحریم های آمریکا نیز مقطعی خواهد بود و آن نمی‌تواند بیش از یک یا دو سال ادامه‌ یابد. این فراکسیون نیز در این مدت تمام اقدامات لازم برای رویارویی با تحریم ها را انجام خواهد داد.