احتمال سفر روحانی به ایلام

قاسم سلیمانی‌ دشتکی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز ایلام اظهار داشت: در ادامه سفر و بازدید حجت الاسلام والمسلمین سید حسن روحانی از مناطق سیل زده غرب و جنوب غرب کشور ،بازدید از یکی از مناطق سیل‌زده استان ایلام نیز در برنامه قرار دارد.

وی در عین جال یاد اوری کرد : حضور و سفر رسمی و اصلی رئیس جمهوری به استان ایلام برای پایان ماه مبارک رمضان سال‌ جاری تعیین شده است.

استاندار ایلام تصریح کرد: افتتاح یا کلنگ‌زنی پروژه‌های مهم نفت، پتروشیمی دره‌شهر، اکتشافات نفت دهلران، خط ریلی استان و راه‌های مهم از جمله برنامه‌های سفر رسمی رئیس جمهور به استان است.

سلیمانی دشتکی اطمینان داد : حضور مقامات ارشد کشوری در استان به منظور بازدید از مناطق سیل‌زده سبب تسریع در سازندگی این مناطق می شود.- استاندار ایلام با اشاره به تسریع در کار بازسازی مناطق سیل زده استان، گفت: دستور و تدابیر لازم برای تسریع در روند و ساماندهی به وضعیت افراد سیل زده صادر شده است.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در نشست ستاد بازسازی و بازتوانی مناطق سیل زده استان اظهار داشت: خسارت های وارده سیل به استان جمع بندی و به مسئولان ذیربط اعلام شده است که برای بازسازی این مناطق منابع جاری و عمرانی اختصاص می یابد.

وی میزان خسارت وارده به استان را نزدیک به 12 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در دستور العمل جدید دولت میزان دقیق خسارت ها اعلام خواهد شد که به ازای هر واحد و زمینی که آسیب دیده است چه میزان خسارت پرداخت شود.

استاندار ایلام با اشاره به قطعی خطوط ارتباطی استان در سیلاب اخیر گفت: با تلاش همه به ویژه دستگاه تخصصی تلاش می شود تا خطوط ارتباطی مناطقی که تا کنون وصل نشده مرتفع گردد.

سلیمانی دشتکی به عملکرد مطلوب ستاد مدیریت بحران در رابطه با سیل اخیر اشاره کرد و افزود: پیشگیری مسئولان باعث کاهش خسارات بسیاری در استان شد.