مقدم‌فر: سردار سلامی بهترین فرد برای فرماندهی سپاه بود

حمیدرضا مقدم‌فر معاون اسبق فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره تغییر فرمانده کل سپاه ضمن تأکید بر اینکه "باید از خدمات سرلشکر جعفری فرمانده پیشین سپاه که بیش از 10 سال فرماندهی این نهاد مقدس را به‌عهده داشتند تشکر و قدردانی کنیم"، افزود: سردار جعفری در طول مدت فرماندهی خود افتخارات بزرگ و ماندگاری را در عرصه‌های جنگ سخت و به‌ویژه در جبهه مبارزه با جنگ نرم دشمن آفرید و حق بزرگی به گردن سپاه و انقلاب اسلامی دارد.

‌‎وی همچنین درباره انتخاب سردار سلامی به فرماندهی سپاه اظهار داشت: انتخاب ایشان به‌عنوان جایگزین سردار جعفری از سوی فرمانده کل قوا را باید انتخاب احسن دانست زیرا وی یکی از بهترین افراد برای به‌عهده گرفتن این وظیفه خطیر بود.

مقدم‌فر گفت: سردار سلامی از ویژگی‌های چندبعدی و ظرفیت‌های بسیار فوق‌العاده‌ای برای فرماندهی برخوردار است.

‌‎وی با اشاره به سوابق علمی فرمانده جدید سپاه، سردار سلامی را عالم و دانشمندی برجسته توصیف کرد و گفت: ایشان در حوزه مهندسی از دانش‌آموخته‌های دانشگاه علم و صنعت، یکی از معتبرترین دانشگاه‌های کشور و در حوزه استراتژیک نیز عضو هیئت علمی دانشگاه عالی دفاع ملی است و به همین جهت از سطح علمی بسیار مطلوبی برخوردار است.

‌‎مقدم‌فر با بیان اینکه سردار سلامی حافظ کل قرآن است گفت: وی نسبت به معارف دینی از تسلط بسیار خوبی برخوردار بوده و در سپاه هم مشهور به تقوا، حسن خلق و ایثارگری است.

‌‎این کارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی ادامه داد: فرمانده جدید سپاه در عرصه فرماندهی در حالی که فرماندهی مقتدر است در عین حال رابطه‌ای قلبی و عاطفی با تمام رده‌ها و نیروهای زیرمجموعه خود دارد.

‌‎وی راجع به سوابق فرماندهی سردار سلامی گفت: وی در دوران دفاع مقدس تجربه فرماندهی یگانهای زمینی و دریایی را به دست آورد و پس از آن هم تأسیس و فرماندهی دانشکده فرماندهی و ستاد سپاه (دافوس) را به‌عهده داشت که نقش مؤثری در تربیت فرماندهان انقلابی و کارآمد ایفاکرد. در مقطعی معاون عملیات ستاد مشترک سپاه، پس از آن فرماندهی نیروی هوافضای سپاه را به‌عهده داشت، وی همچنین از سال 88 جانشین فرمانده کل سپاه بود که در تمامی این مسئولیت‌ها موفقیت‌های بزرگ و ماندگاری از خود به‌جای گذاشته است علاوه بر آن سردار سلامی در عرصه‌های مختلف جنگ نرم از جمله حوزه‌های فرهنگی، رسانه‌ای، اجتماعی و اقتصادی دارای تجربیات ارزنده‌ای است و در این حوزه‌ها هم یک فرمانده مجرب محسوب می‌شود. همچنین تحلیل‌ها و نقطه‌نظرات سردار سلامی در مسائل بین‌المللی نیز کم‌نظیر و‌ بسیار راهگشا بوده است.

‌‎مقدم‌فر تصریح کرد: سردار سلامی از جمله فرماندهان سپاه است که مورد اقبال عمومی و محبت قلبی تمام پاسداران و فرماندهان است و در سپاه از وی به‌عنوان شهید زنده، یادگار دفاع مقدس و در عداد شهدای بزرگ جنگ یاد می‌شود.

‌‎این کارشناس مسائل فرهنگی و سیاسی در پایان با ذکر یادی از شهید طهرانی مقدم درباره سردار سلامی گفت: زمانی که سردار سلامی فرماندهی نیروی هوافضای سپاه را به‌عهده داشت سردار طهرانی مقدم از ایشان همواره با تکریم و احترام و به‌عنوان انسانی استثنایی، دارای ظرفیت‌های فوق‌العاده و ذخیره‌ای برای انقلاب اسلامی یاد می‌کرد.