پیام حشمت الله فلاحت به همتایان خود در کشورهای مختلف

حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پیامی به همتایان خود در  مجالس کشورهای مختلف جهان ضمن محکوم کردن اقدام دولت آمریکا  در ترویست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نسبت به ماجراجویی واشنگتن در منطقه هشدار داد.

متن پیام رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به شرح ذیل میباشد:

 

رئیس محترم ....

عالیجناب؛

در شرایط خطیر کنونی به عنوان همکار شما در پارلمان جمهوری اسلامی ایران، کشوری که در قلب منطقه بحران‌خیز غرب آسیا قرار دارد، نسبت به خطر گرفتار کردن جامعه بشری در بحران پیچیده و جدید جهانی و تحمیل جنگِ فراگیر جهانی با ابعادی گسترده‌تر از جنگ‌های جهانی اول و دوم، توسط «مربع خونین» هشدار می‌دهم. این مربع خونین و جنگ‌ستیز را «دونالد ترامپ»، «مایک پمپئو»، «جان بولتون» و «بنیامین نتانیاهو» تشکیل می‌دهند. آن‌ها تاکنون موفق شده‌اند با خروج و تضعیف شماری از معاهدات و توافق‌نامه‌های بین‌المللی، روند ثبات‌سازی در دنیا را متوقف سازند و گام بعدی آن‌ها تحمیل شرایط جنگی و تنش در مناطق بحرانی است.

طرح انضمام جولان و کرانه باختری رود اردن به سرزمین‌های اشغالی فلسطین، حملات هوایی رژیم صهیونیستی به خاک سوریه، انتقال بقایای داعش و سایر گروه‌های تروریستی به خاک افغانستان با هدایت دستگاه‌های امنیتی دولت آمریکا، مذاکرات پنهان و آشکار مقامات سیاسی و اطلاعاتی ایالات متحده با گروه‌های تروریستی، چندین برابر شدن فروش تسلیحات در غرب آسیا، بازی با حاصل جمع صفر آمریکا با جمهوری اسلامی ایران و به اوج رساندن شرایط تصاعد بحران با قرار دادن نام موفق‌ترین نیروی نظامی منطقه در غلبه بر تروریسم (سپاه پاسداران انقلاب اسلامی)، در اعداد سازمان‌های تروریستی، شرایط بی‌سابقه‌ای را به وجود آورده است که در آن حتی یک اشتباه یا جرقه‌ای کوچک می‌تواند آتش جنگی فراگیر را شعله‌ور سازد.

پیش‌بینی می‌شود در صورت استمرار این بحران فزاینده و تحمیل جنگ فراگیر و مخرب از سوی این مربع خونین، دنیا گرفتار عواقبی شود که از زمان جنگ جهانی دوم به خود ندیده است. قطع جریان انرژی، انهدام و ویرانی تأسیسات و زیر ساخت‌های مرتبط با آن، گسترش ابعاد این جنگ تمام عیار به چندین کشور منطقه و کشانده شدن دامنه جنگ نامتقارن، هوایی و تروریستی به ده‌ها کشور دیگر، سیل بیش از یکصد میلیون آواره و به ویژه ناممکن شدن هرگونه اقدام صلح‌آفرین و ثبات‌ساز در بلندمدت از جمله عواقب وحشتناکی است که شروع‌کنندگان جنگ نیز از مدیریت آن عاجز خواهند ماند.

«انتحار دولتی» از مشخصات بارز جنگ آینده است. اگر در بحران‌های گذشته صرفاً برخی از افراد و عوامل در جنگ به عملیات‌های انتحاری روی آورده و فجایع اسفباری را به وجود آوردند، بحرانی که «مربع خونین» رقم می‌زند، دنیا را به صحنه تصمیم‌گیری‌های انتحاری دولت‌ها تبدیل می‌کند که تبعات آن ابعاد جهانی خواهد داشت.

فرصت را مغتنم شمرده، با انتقاد از بی‌عملی سازمان‌های بین‌المللی و محافظه‌کاری برخی دولت‌های کوچک و بزرگ، از شما همکار محترم انتظار دارم توجه پارلمان و دولت محترم خود را نسبت به این واقعیات هشدارآمیز جلب کرده و به اتفاق تلاش نماییم اجماع بازدارنده‌ای را در مقابل این جریان ویرانگر ایجاد کنیم.

اینجانب و همکارانم در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای پیوستن به ابتکارهای دو یا چند جانبه با هدف تقویت مولفه‌های صلح و تنش‌زدا و مقابله با تنش‌های خطرناک آینده اعلام می‌نماییم.

 

با سپاس فراوان

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

مجلس شورای اسلامی