بازگشت ناو گروه نداجا از ماموریت قزاقستان

ناوگروه نداجا متشکل از دو ناو موشک‌انداز جوشن و سپر که از ناوگان شمال به منظور تحکیم روابط بین الملل به کشور قزاقستان اعزام شده بود پس از سه روز اقامت و انجام مراسمات رسمی صبح امروز از پایگاه دریایی شهر اکتائو جدا و به سوی جمهوری اسلامی ایران از عزیمت کرد.

ناخدا یکم ستاد حسین حریری وابسته نظامی ایران در قزاقستان با اشاره به استقبال بی نظیر فرماندهان و کارکنان پایگاه دریایی اکتائو از حضور ناوگروه نداجا گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده با مقامات قزاقستان پیش‌بینی‌های لازم جهت دید و بازدیدهای رسمی و غیر رسمی در مدت اقامت ناو گروه انجام شد که نتایج بسیار مهم و ارزشمند را به همراه داشت.

ناخدا یکم ستاد حریری با اشاره به بازدید فرمانده و جمعی از کارکنان ناوگروه نداجا با استاندار قزاقستان؛ از آمادگی این مقام جهت همکاری و روابط موثر بین دو نیروی دریایی خبر داد و گفت: استاندار قزاقستان در این دیدار دریای شمال را به عنوان دریای صلح و دوستی نام برد و از همه کشورهای حاشیه این دریا، صلح و دوستی و همکاری پایدار را خواستار شد.

بر اساس این گزارش؛ فرمانده پایگاه دریایی اکتائو نیز در مراسم بدرقه ناوگروه نداجا با بیان اینکه دریا به عنوان خانه دوم ماست خاطرنشان کرد: از حضور ناوگروه نیروی دریایی ارتش در این پایگاه بسیار خوشحال و خرسند هستیم و تحکیم روابط بین دو کشور مستلزم حضور ناوگروه‌ها در بنادر یکدیگر است.

لازم به ذکر است برگزاری مسابقات ورزشی و بازدید از بناهای تاریخی از دیگر برنامه‌های ناوگروه در مدت اقامت خود در شهر کشور قزاقستان بوده است.