سند ۲۰۳۰ از منظر پدافند غیرعامل تهدید است

سردار غلامرضا جلالی در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، با بیان اینکه سازمان پدافند غیرعامل مستندات مربوطه تمامی موارد را بررسی کرده است، اظهار داشت: مهم‌ترین تهدید در سال جاری شبکه‌های اجتماعی هستند.

وی با اشاره به اهمیت فضای مجازی و بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی زیرساخت حیاتی محسوب می‌شوند، همکاری حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها در جهت تهیه و تدوین مبانی شبکه‌های مجازی منطبق با فرهنگ ایران اسلامی را خواستار شد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به حوزه‌های 'دستورکار ۲۰۳۰ برای توسعه پایدار' موسوم به سند ۲۰۳۰، گفت: بیشتر این حوزه‌ها از منظر پدافند غیرعامل تهدید محسوب می‌شوند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، آمادگی حوزه‌های علمیه در خصوص همکاری در مطالعات مسائل شرعی فضای مجازی را اعلام کرد و بررسی مباحث فقهی در حوزه پدافند غیرعامل و یاری رسانی در جهت آگاه سازی جوانانی که سواد رسانه‌ای کافی و آگاهی از تهدیدات فضای مجازی ندارند را از وظایف حوزه‌ها برشمرد.

گفتنی است سند جهانی توسعه پایدار ۲۰۳۰ با موضوع ارتقای سطح سواد و افزایش کیفیت آموزش، اما به گفته بسیاری از منتقدان با هدف ضربه زدن به مسائل فرهنگی کشورمان در سال ۹۵ تصویب شد.