جمهوری اسلامی پشتوانه مردمی و الهی دارد

سردار سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیة الله در جمع مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها گفت: گفت: سپاه با انقلاب اسلامی متولد و به عنوان سازمان نظامی تشکیل شد و در جنگ تحمیلی نقش آفرینی کرد.

وی با بیان اینکه تجربه جنگ تحمیلی تجربه خوبی بود که امنیت مرز‌های کشور را تامین کرد افزود: پس از جنگ که بحث‌هایی در خصوص ماهیت سپاه انجام گرفت که مقام معظم رهبری دستور دادند که سپاه یک نهاد نظامی باشد.

سردار سرلشکر جعفری با بیان اینکه رهبری پس از جنگ تحمیلی؛ پرچم مقابله با شبیخون فرهنگی و تهاجم دشمن بلند کردند اظهار کرد: تصور عمومی در مورد دفاع از انقلاب صرفا نظامی است، اما در واقعیت تهدیدات نرم نیز برای انقلاب وجود داشت.

فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه دشمن بعد از جنگ تحمیلی متوجه عدم کارایی تهدید و تهاجم نظامی شد افزود: دشمن پس از جنگ تحمیلی تهدیدات نرم از قبیل فرهنگی و سیاسی را ادامه داد، آنها هشت سالی است که جنگ اقتصادی را هم شروع کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه یک دهه است که همه جانبه مورد تهاجم هستیم گفت: دشمن برنامه ریزی و امید‌هایی برای نرسیدن انقلاب به چهل سالگی داشت که مردم با نجابت، بصیرت و استقامتشان از آن عبور کردند و ما در اوج تهدیدات به چهل سالگی رسیدیم؛ همه ما وظیفه داریم تا طبق بیانیه گام دوم اهداف انقلاب را محقق کنیم.

فرمانده قرارگاه فرهنگی حضرت بقیه الله اعظم (عج) اظهار کرد: شرق و غرب در دوران جنگ علیه ایران متحد بودند و پس از جنگ هم تقریبا جمهوری اسلامی تاکنون تنهاست؛ جمهوری اسلامی پشتوانه مردمی و الهی دارد که دشمنان فاقد این دو پشتوانه هستند.

وی در ادامه افزود: خطر فتنه ۸۸ از جنگ تحمیلی بیشتر بود که با حماسه نهم دی ماه و حضور مردم از آن عبور کردیم.

فرمانده سابق سپاه پاسداران با بیان اینکه تهدیدات دشمن همیشگی است، افزود: حضور آمریکایی‌ها در عراق و افغانستان برای مقابله با جمهوری اسلامی بوده است که البته تا الان شکست خوردند؛ جمهوری اسلامی وابسته مردم است هیچ نظامی مانند جمهوری اسلامی وابسته به حرکت مردم نیست.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه حافظ اصلی انقلاب مردم هستند گفت: به لحاظ سنی نیرو‌های جوان مومن انقلابی حافظان این کشور و نظام هستند چرا که به تعبیر امام راحل (ره) تربیت همین جوانان انقلابی فتح الفتوح انقلاب هستند.

وی افزود: این نیروی عظیم مومن انقلابی که ذخیره کشور هستند، تمام مشکلات را حل خواهند کرد و در تهدید امنیتی و حتی همین سیل هم نیرو‌های جوان را در حال خدمت مشاهده می‌کنیم.

فرمانده قرارگاه فرهنگی حضرت بقیه الله اعظم (عج) با اشاره به تاکید رهبری بر نیروی جوان کشور گفت: در تمامی عرصه‌های تهدید علیه انقلاب نقش مردم و نیرو‌های جوان کاملا مشهود است و خواست رهبری از مسئولان کمک به نقش آفرینی جوانان است؛ در چهل سال دوم انقلاب باید به این عامل اصلی یعنی جوانان انقلابی توجه کنیم تا از سد مشکلات عبور کنیم.