حواشی بازی پرسپولیس و سپاهان برای آقای وزیر دردسرساز شد

محمد جواد جمالی عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، با اشاره به درگیری اخیر هواداران دو تیم فوتبال پرسپولیس و سپاهان، اظهار کرد: متاسفانه لیدر‌های این دو تیم با ورود به فضای مجازی، کری خواندن، کشیدن خط و نشان و سر دادن شعار‌های هنجارشکنانه و غیر اخلاقی چه قبل و چه بعد از اتمام بازی به تحریک طرفداران پرداختند.

وی افزود: این افراد نباید آنقدر دستشان از سوی مدیران باشگاه‌ها باز باشد که بتوانند در فضای مجازی و عمومی دست به چنین اقدامات هنجار شکنانه‌ای بزنند.

جمالی تصریح کرد: مدیران باشگاه‌ها که نام فرهنگی و ورزشی را یدک می‌کشند، باید به بازیکنان و مربیان خود تفهیم کنند که از اقدامات تحریک آمیز بپرهیزند.

عضو فراکسیون ورزش بیان کرد: متاسفانه شاهد آن هستیم که برخی با بازیکنان به کشیدن خط و نشان میپردازند در حالی که اصلا حق و اختیار چنین کاری را ندارند.

وی ادامه داد: از طرفی دیگر مقامات برگزارکننده بازی پرسپولیس و سپاهان نیز مرتکب اشتباه شدند، چرا که نباید تماشاگران دو تیم را در کنار یکدیگر قرار می‌دادند چرا که وقتی ما سابقه بروز چنین مسائلی را در بازی‌های فوتبال داشته ایم باید از قبل با نصب دوربین‌های مدار بسته از بروز این حادثه جلوگیری می‌کردیم.

جمالی گفت: متاسفانه برخورد جدی با بازیکنان هنجارشکنانه صورت نمی‌گیرد، در حالی که در کشور‌های دیگر بازیکن خاطی حداقل ۲ سال از بازی محروم می‌شود.

وی گفت: وزیر ورزش باید گزاررش دقیقی از فدراسیون و کمیته انضباطی بخواهد، چرا سه هفته مهم و سرنوشت‌ساز پیش رو است و تیم سپاهان و پرسپولیس یکبار دیگر در مرحله نیمه نهایی به مصاف هم خواهند رفت.

جمالی در پایان گفت: فراکسیون ورزش، کمیسیون فرهنگی و اجتماعی احتمالا در هفته آینده جلسه‌ای مشترک با وزیر ورزش به منظور بررسی حواشی اخیر تیم‌های پرسپولیس و سپاهان برگزار خواهند کرد.