خواسته عمران خان از ایران

نخست وزیر پاکستان گفت: اسلام‌آباد روابط خوبی با تهران دارد و ما به دنبال تقویت این رابطه هستیم. هر اتفاقی در کشور افغانستان بر مناطق مرزی پاکستان نیز تأثیرگذار خواهد بود، ما برای یک منطقه آرام تلاش می‌کنیم و در این رابطه خواهان همکاری ایران هستیم.

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان که به منظور شرکت در اجلاس «یک کمربند یک راه » در پکن پایتخت چین به سر می برد، اظهار داشت: پاکستان روابط خوبی با ایران دارد و ما به دنبال تقویت این رابطه هستیم.

وی افزود: هر اتفاقی در کشور افغانستان بر مناطق مرزی پاکستان نیز تأثیرگذار خواهد بود، ما برای یک منطقه آرام تلاش می‌کنیم و در این رابطه خواهان همکاری ایران هستیم.

عمران خان تصریح کرد: در صورت فقدان ثبات و امنیت در منطقه، رفاه اقتصادی در پاکستان محقق نخواهد شد.

نخست وزیر پاکستان همچنین افزود: اسلام آباد امیدوار است راه حل سیاسی در افغانستان به نتیجه برسد و این کشور جنگ زده هرچه زودتر به ثبات برسد.

نخست وزیر پاکستان که سفر رسمی خود به ایران را از مشهد مقدس آغاز کرده بود روز دوشنبه در تهران با «حسن روحانی»رئیس جمهور ایران دیدار و سپس در نشست مطبوعاتی مشترک گفت: در پاکستان به این نتیجه رسیده ایم که نباید اجازه بدهیم گروه های شبه نظامی از خاک پاکستان برعلیه کشورهای دیگر برای اقدامات تروریستی استفاده کنند.

در همین زمینه روحانی از امضای توافقاتی در زمینه تشکیل نیرو‌های واکنش سریع به منظور مقابله با گروه‌های تروریستی میان تهران و اسلام آباد خبر داد.