نسخه نماینده مجلس برای خارج شدن از مشکلات فعلی کشور

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز برای خارج شدن از مشکلات کشور به داشتن نیروهای انسانی متخصص و کارشناس آن حوزه نیاز داریم، گفت: دانشگاه ها نقش تعیین کننده ای در خوداتکایی و استقلال کشور دارند.

مسعود پزشکیان روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از استادان و مدرسان نمونه دانشگاه تبریز گفت: دانشگاه تبریز یکی از دانشگاه های بزرگ، مادر و برتر کشور است که توانسته در طول دوره فعالیت خود استادان بزرگ و تاثیرگذاری را تربیت کند.

تولید علم باید همراه با عمل باشد

وی تولید علم و فناوری را با توجه به نیاز روز جامعه ضروری دانست و خاطرنشان کرد: تولید علم باید همراه با عمل باشد و انتظاری که جامعه از استادان و دانشگاهیان دارد این است که برای حل مشکلات کشور راه حل عملی ارایه بدهند، زیرا که در دانشگاه ها ظرفیت های فراوانی وجود دارد و باید از این ظرفیت برای حل مشکلات کشور بهره مند شد.

میررضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز هم در این مراسم، گفت: در هر جامعه دونوع سرمایه مادی و معنوی وجود دارد که سرمایه های مادی قابل جایگزینی و جبران هستند، اما سرمایه های معنوی با توجه به ارزش والایشان قابل جبران نیستند و دارای آثارماندگار هستند و در این میان معلمان سرمایه های معنوی هر جامعه محسوب می شوند.

حجت الاسلام محمد انوری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز نیز در این مراسم، توجه استادان به شخصیت والای شهید مطهری و فلسفه نامگذاری روز شهادت این استاد انقلابی به عنوان روز معلم را خواستار شد.وی گفت: حفظ کرامت و منزلت جایگاه استاد در جامعه ضروری است و نباید کم کاری و بی مسئولیتی برخی از افراد موجب خدشه دار شدن ارزش معلمی شود و معلمان نیز باید در حفظ ارزش های خود پیشگام باشند.

در این مراسم همزمان با گرامی داشت روز معلم از 34 استاد، مدرس و کارشناس نمونه دانشگاه تبریز تجلیل شد.