نمایشگاه توانمندی‌های نیروهای مسلح نگاه دشمنان را تغییر داد

 سردار ابوالفضل شکارچی معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی و سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در همـایـش تبیـیـن بیـانیــۀ گـام دوم انقـلاب، نقـشـۀ راه تـلاشــگـران عـرصـۀ مـراسـم و منـاسـبت ها و تـجلیـل از یـاوران چهلمیـن سـالگـرد پیـروزی انـقلاب اسـلامـی طی سخنانی اظهار داشت: به عنوان وظیفه شرعی و دینی و انقلابی با همت ارتش قهرمان جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران، وزارت دفاع و نیروی انتظامی با دستور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به عرصه نمایش دستاوردهای اتقلاب اسلامی در چهار دهه عمر انقلاب وارد شدیم.

وی افزود: در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی که توهم دشمن این بود که جمهوری اسلامی و مردم قهرمان ایران چهلمین سالگرد را نخواهند دید، اما ملت ایران عکس این شعار را رقم زدند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: یکی از اهداف دشمن ناامید کردن و مدیریت افکار عمومی به نفع خود و اینکه پیروزی های ملت غیور ایران را به عنوان ضعف به خورد مردم بدهد و حکومت جمهوری اسلامی را حتی ضعیف‌تر از رژیم پهلوی نشان دادند. بنابراین لازم بود که دستاوردهای انقلاب اسلامی به درستی تبیین شود. 

وی با بیان اینکه یکی از بهترین مسائلی که می توانست به ذهن مردم بنشیند نشان دادن دستاوردهای انقلاب با کمک رسانه ها بود، تصریح کرد: در همین راستا بیش از 700 محصول راهبردی و دسته اول که بنیان آن توسط جوانان این مرز و بوم برنامه‌ریزی شد و محقق شده بود، در قالب 3 نمایشگاه عظیم به نمایش گذاشته شد. 

شکارچی افزود: یکی از این نمایشگاه‌ها تحت عنوان دستاوردهای صنعت دفاعی بود که به برکت خون شهدای عزیز و جانبازان و خانواده های آنها و به رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری به دست آمده است و جمهوری اسلامی را به مرحله‌ای رساند که بالغ بر 90 درصد بی نیاز به تجهیزات نظامی خارجی کرده است.

وی گفت: در این نمایشگاه بخش های محرمانه دستاوردهای نظامی را نتوانستیم به نمایش بگذاریم ولی همان بخشی که به نمایش گذاشته شد حیرت دشمنان را در پی داشت و دوست‌داران انقلاب اسلامی را خوشحال کرد. برنامه ریزی مفصلی برای حضور نمایندگان کشورهای خارجی مستقر در ایران و سران نظامی دیگر کشورها در این نمایشگاه اتخاذ شد و مدعوین به وضوح به قدرت نظامی ایران تصریح کردند. 

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: نمایشگاه خدمت رسانی به مردم دیگر نمایشگاهی بود که برای به نمایش گذاشتن دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه محرومیت زدایی برپا شد. 

وی افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه سازندگی به شکل برده به ما نگاه می‌کردند ولی پس از انقلاب دستاوردهای زیادی در این حوزه داشتیم که یکی از این دستاوردها پالایشگاه ستاره خلیج فارس بود که میهمانان خارجی حاضر در این نمایشگاه بسیار متعجب شده بودند.

شکارچی با بیان اینکه تجهیزاتی که آمریکایی‌ها بیش از 70 سال برای تولید آن وقت صرف کردند جوانان این مرز و بوم در کمتر از 4 سال ساختند، عنوان کرد: پس از برپایی این نمایشگاه‌ها ذهن دشمنان انقلاب اسلامی نسبت به نظام مقدس انقلاب به کلی تغییر کرد.  

وی با تاکید بر اینکه هرجا ما تکلیف‌مدارانه به میدان بیاییم حتما نتیجه می‌گیریم، گفت: با کمک جوانان این آمادگی صد درصد را داریم که کلمه به کلمه مندرج در بیانیه گام دوم انقلاب را محقق کنیم.