بررسی احتمالات جنگ ایران و آمریکا/ سناریوی ترامپ مقابل جمهوری اسلامی چیست؟

در این مطلب می خوانید:

جنگ آمریکا با ایران در حوزه های اقتصادی و فرهنگی

آرایش نظامی مناسب در برابر دشمن

پیام آمریکا به ایران درباره جنگ

 

گروه سیاسی- احتمال حمله نظامی آمریکا به ایران چه قدراست؟ این پرسشی است که مخاطبین بسیاری از ما می پرسند و می خواهند بدانند آیا احتمال حمله نظامی ایالات متحده به ایران وجود دارد.

به گزارش افکارنیوز، در پاسخ این پرسش در ابتدا باید گفت پس از پیروزی انقلاب اسلامی و برقراری نظامی جمهوری اسلامی، آمریکایی ها تا به امروز روزی نبوده دست از جنگ با ایران بردارند اما این جنگ تنها به جنگ نظامی خلاصه نمی شود، اگر چه در سالهای دفاع مقدس،آمریکایی ها و دیگر همپیمانان آنها به شکلی تمام قد از رژیم بعثی عراق حمایت کردند اما با اینکه نظام جمهوری اسلامی تازه شکل گرفته بود و هنوزقدرت ایران مانند نهالی نوپا بود اما بازهم در 8 سال جنگ تحمیلی نتوانستند ایران را شکست دهند .

پس از جنگ تحمیلی نیز آمریکایی ها هر روز به بهانه های مختلف تحریم های ناعادلانه اقتصادی و ... را بر اسران تحمیل کردند تا بار دیگر مردم را در تنگنا و فشار قرار دهند تا از پشتیبانی نظام مردمی خود دست بکشند.

جنگ آمریکا با ایران در حوزه های اقتصادی و فرهنگی

ایران امروز در جنگی تمام عیار با آمریکا قرار دارد، جنگ اقتصادی، جنگ فرهنگی و ... و اینکه برخی ها فکر می کردند با لبخندی می توانند با مذاکرات به راه حلی با استکبار جهانی برسند اما نتیجه مذاکرات برجام نشان دادن نه تنها به آمریکایی ها نمی توانستیم اعتماد کنیم که سردمداران کاخ سفید به دنبال هر نوع بهانه ای برای بد عهدی خود بوده، هستند و خواهندبود و به همین دلیل از برجام نیز خارج شدند تا اوج دشمنی خود با ملت ایران را نشان دهند.

این در حالی است که به فرموده امام خامنه ای ما باید در آمریکا آرایش جنگی داشته باشیم، عده ای از این سخنان رهبر معظم انقلاب تحلیل کردند که امکان وقع جنگ وجود دارد اما رهبر انقلاب در بیانات خود می فرمایند:  امریکا و صهیونیزم در همه ابعاد در حال برنامه ریزی و اقدام هستند البته این مختص دولت فعلی امریکا نیست، قبلی ها هم همین کارها را با دستکش مخملین انجام می دادند اما کمکی که رئیس جمهور فعلی امریکا به ما کرده این است که این دستکش را درآورده و همه آن چدن پنهان در زیر دستکش امریکایی ها را می بینند.

آرایش جنگی مناسب در برابر دشمن

ایشان تأکید کردند: در مقابل آرایش جنگی دشمن علیه ملت ایران، ملت هم باید آرایش مناسب بگیرد و همه مسئولان، آحاد ملت و افراد توانا و نخبه در هر زمینه ای مشغول کارند با احساس مسئولیت و آمادگی وارد میدان شوند.

ایشان افزودند: دشمن علی الظاهر در زمینه نظامی آرایش جنگی ندارد که البته نظامیان ما حواسشان جمع است.

رهبری معظم انقلاب با صراحت اعلام کرده اند که دشمن علی الظاهر آرایش جنگی ندارد اما نظامیان ما حواسشان جمع است، این موضوع نشانمی دهد امکان حمله نظامی آمریکا به ایران بسیار بعید است و در تحلیل و روشنگری امام خامنه ای این موضوع به وضوح دیده می شود اما در مقابل دشمن در تمامی حوزه ها باید آرایش جنگی داشت.

سوالی که از مسئولان دولتی باید پرسید این است که در مقابل دشمن در حوزه اقتصادی و فرهنگی و ... هم آرایش جنگی داریم؟ دولت چه تمهیداتی در این جنگ دارد؟

پیام آمریکا به ایران درباره جنگ

سعدالله زارعی کارشناس مسائل بین‌المللی نیز با اشاره به اظهارات مقامات نظامی درباره لزوم آمادگی نظامی برای مقابله با تهدیدات، گفت: نیروهای نظامی اعم از ارتش و سپاه به‌دلیل ماهیت فعالیت خود به‌صورت طبیعی همواره از آمادگی نظامی برای مقابله با تهدیدات سخن می‌گویند و این مسئله همواره بوده است و اگر یک فرمانده نظامی از آمادگی خود برای مقابله با تهدیدات نگوید، باید آنجا تردید کرد.

وی با بیان اینکه، هیچ نشانه و علامتی برای اینکه آمریکا دنبال جنگ با ایران است وجود ندارد، گفت: اتفاقاً دلایل بسیار زیادی وجود دارد که آمریکا از درگیری نظامی با ایران پرهیز دارد و به‌روی جنگ‌های اقتصادی، سیاسی و رسانه‌ای متمرکز است.

زارعی از پیام رسمی مقامات عالی آمریکا به مقامات عالی ایران خبر داد و گفت: اخیراً مقامات عالی دولت آمریکا طی یک پیام رسمی به مقامات عالی ایران، تأکید و تصریح کرده‌اند که تحت هیچ شرایطی برنامه‌ای برای درگیری نظامی با ایران ندارند.

سناریوی ترامپ در مقابل ایران به حمله نظامی ختم نمی شود بلکه ترامپ به دلیل نگاه اقتصادی ، هر روز به دنبال تنگ تر کردن محاصره اقتصادی ملت ایران است تا جمهوری اسلامی را وادار به عقب نشینی کند اما آنچه مشهود است مردم متدین و انقلابی ایران در مقابل تمام تهدیدات دشمن ایستاده و مقاومت خواهند کرد.