مسیر برجامی اروپا و آمریکا از همدیگر جدا نیست

 حسن نوروزی در خصوص یکساله شدن خروج آمریکا از برجام و عدم همکاری اتحادیه اروپا با ایران در جهت ایجاد ساز و کار مالی مستقل، اظهار داشت: مساله خروج آمریکا از برجام و اینکه قرار بود اروپا ظرف چند هفته خلاء خروج آمریکا از توافق هسته‌ای را پُر کند، از اصل دچار خدشه بوده است زیرا نباید به این گروه وابسته به آمریکا اعتماد می‌کردیم؛ به بیان دیگر نمی‌توانیم اروپا و آمریکا را از یکدیگر جدا کنیم.

اروپا و آمریکا همیشه به دنبال توقف پیشرفت ایران بوده‌اند

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آمریکا و اروپا در زمان جنگ تحمیلی به‌ حزب بعث عراق کمک اطلاعاتی و نظامی ارائه می‌کردند و از ابتدا به دنبال توقف پیشرفت ایران بودند و اکنون نباید ساده اندیشی کرده و خیال کنیم آمریکا بدون دلیل از برجام خارج می‌شود و اروپا به ایران کمک می‌کند بلکه یک تقسیم کار بین این دو جریان شکل گرفته است.

دلار از نظام پولی کشور حذف شود

وی افزود: از ابتدا باید فکری می‌کردیم تا دلار از نظام پولی کشور حذف شود، ایران با دیگر کشورها باید با پول ملی دو کشور معامله کند و سازمان‌های اقتصادی منطقه‌ای را فعال کنیم.

می‌‎توانیم به صورت رسمی نفت را با قیمت عادلانه بفروشیم

نوروزی با بیان اینکه اکنون آمریکا می‌گوید فروش نفت ایران را تحریم می‌کنیم تا ایران نتواند نفت بفروشد، ادامه داد: اکنون که بنزین و گازوئیل از ایران به پاکستان قاچاق می شود، نشان می‌دهد محصولات نفتی ایران خریدار دارد و در صورت تحریم می‌توانیم بنزین و نفت را لب مرز ببریم و به دیگر کشورها بفروشیم، باید سازو کاری بی‌اندیشیم تا بدون نیاز به تکدی‌گری از  کره جنوبی و ژاپن محصولات خود را بفروش برسانیم.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی گفت: قاچاقیان سوخت اکنون با لوله کشی، بنزین و گازوئیل را به کشورهای دیگر می‌فروشند و ما می‌‎توانیم به صورت رسمی نفت را با قیمت عادلانه بفروشیم.