سردار بهمن اميريمقدم، علت و انگيزه وقوع قتل خانوادگي گلسار رشت را مطامع مالي، عقدههاي رواني و عدم پايبندي به ارزشهاي ديني و خانوادگي متهمان به قتل اعلام كرد.

به گزارش افکار به نقل ایسنا، وی گفت: در پی وقوع قتل خانوادگی(پدر و مادر و پسر) در ۱۷ مهر ماه سال جاری، کارشناسان جنایی با حضور در زوایای مختلف، احتمالات، علت و انگیزه وقوع جنایت را مورد بررسی قرار دادند.

فرمانده انتظامی استان گیلان افزود: با توجه به تمکن مالی مقتول(پدر خانواده) و ایجاد شایعه درباره احساس ناامنی در بعضی از افراد متمکن، پلیس در پیدایش و شناسایی متهم یا متهمان به قتل مصم تر شد.

امیری مقدم با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی کارآگاهان گفت: کارآگاهان با تلاش ۳۸ روزه خود به تحقیقات گسترده پرداخته و رفتار بستگان مقتول را زیر نظر گرفتند.

فرمانده انتظامی استان گیلان گفت: کارآگاهان در تحقیقات جامع خود به اختلافات جزئی یکی از برادران مقتول با مقتول پی برده و به تاثیر این اختلافات در خانواده‌هایشان پرداختند.

وي تصريح کرد: متاسفانه مطامع مالي و اين اختلافات منجر به ايجاد کينه و حس انتقامجويي در پسر ۱۷ ساله خانواده متهم به قتل شده و وي با همدستي دو نفر از دوستانش که برادر و فرزندان طلاق بودند، نقشه قتل اين خانواده سه نفره را طراحي کردند.