لاهوتی: قطعا امسال افزایش قیمت بنزین منتفی است

مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به حسن روحانی رئیس‌جمهور گفت: در سهمیه‌بندی اخیر بنزین بی‌تدبیری صورت گرفت در حالی که افزایش قیمت بنزین باید بر اساس برنامه ششم توسعه به تصویب مجلس برسد ولی مجلس در بودجه سالجاری به دولت در این خصوص اختیار تام داد ولی ما چک سفید امضا به هیچ کس نمی‌دهیم ضمن اینکه قطعا امسال افزایش قیمت بنزین منتفی است و ممکن است استدلال‌های کارشناسی در خصوص افزایش قیمت بنزین وجود داشته باشد. 

وی افزود: ۵۳ هزار میلیارد تومان یارانه تفاوت نرخ ارز ۱۴ میلیارد دلار کالای اساسی با ارز ۴۲۰۰ تومانی است و بر همین اساس درآمد ۱۱ هزار میلیارد تومانی دولت از ناحیه افزایش قیمت بنزین زیاد نیست. 

نماینده مردم لنگرود در مجلس تصریح کرد: سیل زدگان مطالباتی در خصوص کنکور دارند که باید هرچه سریعتر سازمان سنجش تکلیف آنها را مشخص کند ضمن اینکه توقع مردم آن است که چون کتاب‌ها از بین رفته و مشکلات روحی روانی دارند اگر امکان دارد کنکور را به تعویق بیندازید و اگر هم چنین امکانی وجود ندارد هر چه سریعتر تعیین تکلیف سیل زدگان صورت گیرد. 

لاهوتی در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۳ هزار هکتار از زمین‌های برنج گیلان از بین رفته است ولی چون دنیا در حال تحریم ماست و باید جلوی واردات برنج گرفته شود. 

وی اظهار داشت: آقای حجتی وزیر جهاد کشاورزی باید وزارتخانه خود را به سمت خودکفایی ببرید ضمن اینکه تامین ۱۴ تا ۱۵ هزار تن برنج کار سختی نیست. 

نماینده مردم لنگرود در مجلس خاطرنشان کرد: وزیر بهداشت هر چه سریعتر دستور تجهیز و تکمیل بیمارستان لنگرود را صادر کنند. 

وی در تذکری خطاب به سازمان تعزیرات گفت: اگر قرار است این سازمان سر جایش بنشیند و مردم شکایت کنند و این سازمان هم به این شکایت‌ها رسیدگی کنند دردی دوا نخواهد شد در حالی که متولی برخورد با گرانفروشی این سازمان است و نباید گرانفروشی توجیه شده و باید با آنها برخورد قاطع کرد.