درخواست نمایندگان مجلس از وزیر علوم

محمود نگهبان سلامی نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، از ارسال نامه‌ای به امضای ۷ نماینده مجلس به منصور غلامی وزیر علوم به منظور تعویق 2 ماهه کنکور به علت سیل اخیر در 24 استان کشور و عدم آمادگی دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده خبر داد.

در نامه ارسالی به وزیر علوم آمده است: در حوادث و سیلاب‌های اواخر 97 و بهار 98 مردم بیش از 24 روستا درگیر شدند و آرامش خاطری برای دانش‌آموزان عزیز ساکن در این استان‌ها نمانده و کمترین فرصت برای مطالعه و آمادگی برای کنکور وجود نداشته است.

اهمیت مطالعه برای پذیرفته شدن در کنکور بر هیچکس پوشیده نیست. از هم اکنون می‌شود پیش‌بینی کرد فرزندان این استان‌ها نتایج مطلوبی در کنکور به دست نخواهند آورد لذا پیرو مذاکرات نمایندگان محترم و سایر مسئولین دستور فرمایید حداقل دو ماه برگزاری کنکور 98 به تعویق افتد.

این نامه به امضای نگهبان سلامی نماینده خواف، جلیل رحیمی جهان‌آبادی نماینده تربت‌جام، بهروز بنیادی نماینده کاشمر، سیدحسین افضلی نماینده اقلید،  عبدالله حاتمیان نماینده درگز، محمد آشوری نماینده بندرعباس، علی بختیاری نماینده بافق رسیده است.