واکنش عارف به اظهارنظرها درباره اجرای سند ۲۰۳۰ در مدارس

محمدرضا عارف رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر اجرای سند ۲۰۳۰ در مدارس گفت: سند ۲۰۳۰ از دستور کار آموزش و پرورش خارج شده است؛ ما اطلاع دقیق داریم که بعد از اولین تذکر مقام معظم رهبری، این سند اجرا نمی‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: سند ۲۰۳۰ کلا از فضای آموزشی کشور کنار رفته است و وزیر آموزش و پرورش هم بارها در کمیسیون آموزش مجلس اعلام کرده به هیچ وجه و در هیچ جای رسمی در این وزارتخانه، هیچ اقدامی در ارتباط با سند ۲۰۳۰ مطرح نیست.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه گفت: ما سندی بهتر از ۲۰۳۰ داریم که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و یک سند بسیار مترقی است.

وی توضیح داد: حداقل ۱۰ سال در یک فضای دقیق و کارشناسی و با حضور تقریبا همه وزرای آموزش و پرورش و آموزش عالی سابق برای تدوین این سند تلاش شده و شورای عالی انقلاب فرهنگی هم تصویب کرده و انتظار ما این است که وزارت آموزش و پرورش به صورت جدی‌تر در اجرایی کردن این سند گام بردارد.

عارف با اشاره به حمایت کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از اجرای این سند، ادامه داد: اصرار داریم مسئولان در رابطه با این سند به صورت جدی‌تر جلو روند زیرا اگر این سند با جدیت اجرا شود، نیازی به هیچ سند دیگری نیست و سند ۲۰۳۰ هم همانطور که اشاره کردم کلا کنار رفته است.