ضرب‌الاجل ۶۰ روزه ایران به اروپا در چارچوب برجام است

 مسعود گودرزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصمیم ایران برای کاهش سطح تعهدات در چارچوب، گفت: اگر آمریکا سال گذشته ما را در اقدام متقابل جدی می‌دید، در تحریم و گستاخی علیه ملت ایران پیشروی نمی‌کرد.

وی با بیان اینکه مجلس از اقدام دولت برای کاهش سطح تعهداتش در برجام حمایت می‌کند، اظهار داشت: ایستادگی و مقاومت، معادلات را تغییر خواهد داد، آمریکا زمانی از برجام خارج شد که مطمئن شد ایران اقدام متقابل انجام نخواهد داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به تصمیم اخیر اتحادیه اروپا مبنی بر به رسمیت نشناختن ضرب‌الاجل 60 روزه ایران برای اقدامات عملی از سوی غرب در چارچوب، گفت: آنها در مقامی نیستند که این ضرب‌الاجل را بپذیرند یا خیر، اروپایی‌ها باید به تعهدات‌شان ذیل برجام پایبند باشند.

گودرزی با بیان اینکه گزینه‌‌هایی از سوی ایران در پاسخ به بدعهدی‌های اروپایی‌ها در چارچوب برجام وجود دارد، افزود: ایران همواره اعلام کرده که به برجام پایبند است و در تصمیمی هم اخیرا اتخاذ شده، هدف ایران خروج از برجام نیست، اما بدعهدی‌های اروپایی‌ها منجر به تصمیم اخیر ایران شد.

وی اضافه کرد: ایران همواره خواهان مذاکره بوده و تصمیمی برای خروج از برجام ندارد، اما باید حقوق قانونی‌اش هم رعایت شود، تصمیم اخیر هم در چارچوب حقوق قانونی ایران در راستای برجام اتخاذ شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها باید ضمن اینکه به ضرب‌الاجل 60 روزه ایران توجه می‌کنند، در این مدت به تعهدات خود نیز در چارچوب برجام پایبند باشند، در غیر این صورت مسئولیت عواقب بعدی آن به عهده اروپایی‌هاست