رنجبرزاده: تعلیق تعهدات برجامی دیرهنگام اما مثبت بود

اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تعلیق بخشی از فعالیت‌های ایران در قالب برجام گفت: آنچه که مشهود و روشن است این است که آمریکا و طرف‌های اروپایی برجام دنبال این هستند که فرصت‌های در اختیار ایران در جریان برجام را بگیرند و به نوعی با گذر زمان برنامه‌های خود را جایگزین کنند و به شکل نوین کشور را به سمت و سوی تسلیم سوق دهند.

وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: من فکر می‌کنم وقتی که ما با کسی قراردادی امضا می‌کنیم و ما گام به گام عقب‌تر می‌آییم و طرف مقابل گام به گام عدم تعهداتش را یکی پس از دیگری رو کند و ما بار دیگر سکوت کنیم، هیچ قاعده‌ای قابل قبول و پذیرش نیست و شکست تلقی می‌شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تعلیق تعهدات ایران در قالب برجام اگرچه دیرهنگام بود اما مثبت تلقی می‌شود و هرچند بهتر بود زودتر این تعلیق‌ها انجام می‌شد اما الآن هم دیر نشده و به نظر من کار مثبتی است.

رنجبرزاده خاطرنشان کرد: وقتی ما به عنوان یک کشوری که اهل گفت‌وگو هستیم پای میز مذاکره نشستیم باید متناسب با این جایگاه نیز از کرامت و حیثیت کشور دفاع شود و اگر احیانا دشمن نمی‌خواهد معاهدات بین‌المللی را بپذیرد و قلدرمآبی می‌کند، ما در مقابل قلدرمآبی‌هایش بایستیم.

وی در پایان گفت: ما در بدو انقلاب که هیچ چیز نداشتیم در مقابل قلدرمآبی‌های آمریکا ایستاده‌ایم و در شرایطی آنها از کشور بیرون راندیم که به هیچ وجه توان مقابله با قدرت نظامی آمریکا را نداشتیم و امروز که به عنوان یک قدرت منطقه‌ای و بخشی از قدرت جهانی تلقی می‌شویم، چرا باید این‌قدر عقب‌نشینی کنیم؟ و به نظر من اعتماد به نفس دچار خدشه و آسیب شده است.