بادامچیان: اقدام دولت برای کاهش تعهدات برجامی حساب شده است

«اسدالله بادامچیان» افزود: تفاوت اقدام برجامی ایران با خروج سال گذشته آمریکا از توافق هسته ای این بود که دولت واشنگتن خلاف تعهداتش به شکل یک طرفانه و قلدرمآبانه از این توافق خارج شد. 

وی افزود: همین عامل موجب رسوایی و بی اعتمادی به آمریکا در سطح بین المللی شد و دیگر کشوری به امضا و تعهد آن اعتماد نمی کند. 

وی ادامه داد: ایران عکس رفتار آمریکا، نخست به تعهداتش عمل کرد و پس از آن مقابل رفتار آمریکا و وقت کشی اروپا در موقع مناسب به ماده 26 برجام عمل کرد. دولت نشان داد در عمل به برجام و در کاهش تعهدات هسته ای خود متعهد بوده است.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی به راهپیمایی پس از نماز جمعه این هفته در شهرهای مختلف و پشتیبانی مردم در حمایت از اقدام دولت اشاره کرد و اظهار داشت: دولت های استکباری و سایر کشورها بدانند مردم ایران در استقلال خواهی متحد و یکپارچه هستند. همانطور که نمایندگان مجلس شورای اسلامی از هر سلیقه و جناحی در اعلام قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه های تروریستی، با پوشیدن لباس سپاه تصویری تاریخی به یادگار گذاشتند.

بادامچیان با تاکید بر حمایت مردم از اقدام اخیر دولت، گفت: دولت به دلیل این که تاکنون به تعهداتش عمل کرده است در ادامه هم باید با قدرت عمل کند.

وی با یادآوری اقدام نامناسب اروپایی ها در دادن اولتیماتوم به ایران، اظهارداشت: ما اولتیماتومی ندادیم فقط تعهدات ایران و آنها را گوشزد کردیم و این که اگر به تعهدات خود عمل نکنند مطابق برجام، ایران اقدام نهایی را انجام می دهد. 

این فعال اصولگرا تصریح کرد: امیدوارم دولت اقدام صحیح را با اقتدار و قدرت تا پایان ادامه دهد و در این اقدام از پشتیبانی همه گروه های سیاسی برخوردار است. 

بادامچیان با بیان عملیات روانی آمریکایی ها برای رویارویی با جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: آمریکا جرات جنگ با ما را ندارد، دولتمردان این کشور در گذشته چندین بار ایران را تهدید کردند و به قول حافظ، ' من جرب المجرب حلت به الندامه ” (پشیمانی برای کسی که آزموده را می آزماید روا است). 

وی ادامه داد: پس از تسخیر لانه جاسوسی، برخی لیبرال ها خدمت امام (ره) رسیدند و گفتند، جیمی کارتر رییس جمهوری وقت آمریکا، ایران را تهدید به حمله نظامی کرده است. امام فرمودند، آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. آنها از پاسخ بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی قانع نشدند و گریه می کردند و نگران حمله آمریکا بودند. سپس امام (ره) در سخنرانی که روز 28 آذرماه 1358داشتند خطاب به کارتر گفتند،'حیفم می‎آید که مثال شیر بزنم که می‎گویند وقتی مقابل یک دشمن می‎ایستد هم فریاد می‎زند و هم دمش را حرکت می ‎دهد.'

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی اضافه کرد: رونالد ریگان یکی دیگر از رییسان جمهوری آمریکا مدعی بود که می خواهد ریشه ایران را بخشکاند. بارها دیگر روسای جمهوری آمریکا هم ایران را تهدید کردند و در حال حاضر دونالد ترامپ، شهید بهشتی در پاسخ به سفیر انگلیس که می گفت در صورت آزاد نکردن گروگان ها، آمریکا به ایران حمله می کند گفته بود، هیچ دیده ای که عاشقی را از معشوق خود یعنی شهادت بترسانند? سفیر انگلیس پرسیده بود، اگر آمریکا حمله کند چه می کنید? بهشتی پاسخ داده بود، در این حمله تنها یک جا برای سرباز آمریکایی وجود دارد و آن هم زیر خاک و در گور است.

رییس جمهوری 18 اردیبهشت ماه در جلسه هیات دولت رییس جمهوری از توقف فروش اورانیوم غنی سازی شده و آب سنگین برای مدت 60 روز خبر داد و گفت: اگر آنها در این مدت به جبران بپردازند ما هم به شرایط امروز برمی گردیم ولی اگر در پایان 60 روز به نتیجه ای نرسیم دو اقدام دیگر را در پیش می گیریم.

همچنین شورای عالی امنیت ملی در بیانیه ای خطاب به کشورهای برجام اعلام کرد: ایران از 18 اردیبهشت 98 برخی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف می کند.