آمریکا همچنان به دنبال تجزیه کشورهای اسلامی در منطقه است

حجت الاسلام  سهراب مظفری میانجی نماینده آیات عظام شبیری زنجانی و علوی گرگانی،‌ در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به آیه شریفه ۴۶ سوره  انفال مبنی بر این که خداوند در این آیه می‌فرماید: «از خدا و فرستاده او فرمان ببرید و با هم نزاع و ستیزه نکنید که سست و بیمناک می شوید؛ تسلط و حکومت تان از میان می رود، شکیبایی کنید که همانا خدا با شکیبایان است»، گفت: باید چند نکته به سران و امت های مسلمان سایر کشورهای اسلامی متذکر شد، ابتدا اینکه در صورت اتحاد دول اسلامی و توجه به دستورات قرآنی مبنی بر لزوم شکل گیری اتحاد امت اسلامی هیچ گاه دشمنان اسلام و قرآن قادر به سیادت بر جامعه اسلامی نبودند، بنابراین آنچه اینک در عدم اتحاد و چند دستگی جهان اسلام دیده می شود ناشی از عدم توجه به محتوای قرآن و تاکیدات اسلام است.

وی افزود: یکی از مهم ترین و کاربردی ترین راهبردها و استراتژی های استکبار جهانی در مواجهه با سران کشورهای اسلامی و امت مسلمان ایجاد اختلاف و فرافکنی است، این اختلاف ها اگر بین ملت ها و دولت ها به ویژه دول اسلامی باشد منجر به افزایش تفرقه و عدم انسجام و وحدت اسلامی می شود و مسلمانان رودرروی یکدیگر قرار می گیرند و دشمن این استراتژی را تا فشل شدن دو طرف مسلمان و تضعیف آنها ادامه می دهد‌.

مظفری میانجی ادامه داد: قطعا در این صورت و در صورت عدم خنثی کردن نقشه و توطئه دشمن قدرت و شوکت مسلمین از بین می رود از این رو موضوع وحدت جهان اسلام و جامعه اسلامی در آموزه های قرآنی از اهمیت والایی برخوردار است.

این استاد حوزه بیان کرد: اگر حاکمان کشورهای اسلامی خود را واقعا مسلمان بدانند می بایست به این امر مهم اعتقادی خداوندی عمل نمایند و اگر غفلت کنند به اهداف دشمنان اسلام کمک کرده و در نهایت دشمن نیز آن هنگام جری می گردد. بدیهی است آمریکا همچنان به دنبال تجزیه کشورهای اسلامی در منطقه است تا با کوچک سازی آنها امکان یکی شدن و انسجام اسلامی را به حداقل برساند. آنچه موجب ایجاد و حمایت از گروه های تروریستی همچون داعش در عراق شد، ناشی از تجربه شکست خورده آمریکا در تجزیه عراق بود، از این رو آمریکا با پرورش گروه های تکفیری و گسیل آنها به منطقه درصدد فرصت تراشی برای تحقق اهداف خود بود.

وی بیان کرد: ملت های اسلامی خودشان بیدار باشند و ببینند حاکمان آنها رفتارشان در مقابل این آیه شریفه با مسلمانان چگونه است؟ و همراهی آنها با کفار و در راس آن آمریکا چگونه باید باشد تا اسیر توطئه‌های دشمنان نشوند. آیا منطق اسلام این است که کفار را همراهی کنند یا برادران دینی خود را؟ قطعا باید از مسلمانان جهان پرسیده شود آیا حمله به یمن با منطق اسلام سازگاری دارد؟ و چندین مورد دیگر همانند این، در حالی که منطق اسلام عزیز همیاری برداران دینی است. قطعا اسلام با کشتار مخالف است و برای دنیا نیز اثبات شد که جمهوری اسلامی ایران به دنبال تولید سلاح هسته ای نیست؛ چرا که اسلام مخالف ادم کشی و تهدید نسل ها و تجاوز به حریم سایر انسان هاست. قطعا مردم دنیا به این‌ مهم رسیده اند که سران آمریکایی تنها به منافع صهیونیستی خود بها می دهند و دنیا را از دید ارباب گونه خود می بینند! معتقدم ترامپ، هیتلر زمان ماست و می تواند با جهل و نادانی خود دنیا را در آتش خشم و عقده های فروخته ضد ایرانی اسلامی ببرد.

وی افزود: از آنجایی که تنگه هرمز مهمترین منبع تأمین انرژی جهان بوده و تنها دروازه ورودی و خروجی خلیج فارس است، اگر جمهوری اسلامی ایران مجبور به بستن آن شود حدودا ۴۰ درصد نفت دنیا که از آنجا صادر می شود بر دست آنها می ماند و دنیا با کمبود ۲۰ درصدی روبرو خواهد شد، دیگر عربستانی که ۸۸ درصد و اماراتی که ۹۹ درصد قطری که ۱۰۰ درصد نفت شان از ناحیه ی این تنگه صادر می شود نخواهند توانست صادر کنند. فلذا عربستان و اماراتی که هر دو کشور مسلمان هستند و همسایه ولی متأسفانه بجای اخوت اسلامی و حسن همجواری رو به تنازع برده اند و هزینه جنگ آمریکا علیه ایران را تقبل می کنند و یا قطری که نسبت به استقرار هواپیماهای بمب افکن بی ۵۲ آمریکا در حریم خود را اجازه می دهد و اروپایی­ که توصیه می کند ایران از برجام خارج نشود، این را نیز مد نظر داشته باشند که جمهوری اسلامی ایران با همه‌ی نارسایی های موجود مدارا کرده است و خواهان صلح برای همه می باشد اما اگر در عمل انجام شده قرار گیرد آنموقع همه دنیا از رفتارهای حماقت گونه ترامپ متضرر می شوند نه فقط ایران. امید است ان شاءالله عقلانیت حکام بر جهل شود تا صلح و آرامش در جهان تداون داشته باشد‌.