تخت روانچی: واشنگتن به دنبال جنگ روانی علیه ایران است

«مجید تخت‌روانچی» سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک امروز (سه‌شنبه) در برنامه سی ان ان حاضر شد و به برخی ادعاهای جعلی علیه کشورمان پاسخ داد.

مجری سی ان ان در این گفت‌وگو مدعی شد که برخی اطلاعات حاکی از آن است که ایران قصد حمله به مواضع آمریکا را در منطقه دارد ، در این باره مجید تخت روانچی نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل متحدگفت: این اطلاعات دروغ و غلط است  چرا که بر اساس دستور العمل های افراد مشخصی در واشنگتن  است که اهداف خاصی را در منطقه ما دنبال می کنند آنها این ادعاها را مطرح می‌کنند و داستان‌های جعلی درست می‌کنند.

مجری سی ان ان در ادامه پرسید آیا ایران برنامه ای برای حمله به مواضع آمریکا در عراق یا لبنان  به صورت مستقیم یا نیابتی یا به وسیله متحدان خود دارد، سفیر کشورمان درسازمان ملل در این باره پاسخ داد: ما روابط فوق العاده ای با عراق داریم ودر امور عراق دخالت نمی‌کنیم چرا این کشور حاکمیت ملی دارد و رابطه خوبی با این کشور داریم.

تخت روانچی همچنین در خصوص انتشار خبرهای مربوط به حضور گسترده نیروهای آمریکایی در منطقه در صورت حمله احتمالی ایران نیز گفت:  من فکر می کنم انتشار چنین اخباری تنها جنگ روانی را دنبال می‌کند ما تحت هیچ شرایطی به دنبال درگیری با همسایگانمان نیستیم چرا که این درگیری به نفع ما و هیچکدام از همسایگانمان نیست.