آنچه لودریان بر زبان نیاورد

اعتراض‌های مردمی به نظام سرمایه‌داری در قالب جلیقه زردها هفته بیست و ششم را سپری کرده است که البته واکنش دولت ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه سرکوب و بازداشت بوده است. میزان محبوبیت ماکرون به پایین‌ترین سطح نزول کرده و حتی مخالفان وی گفته‌اند اگر در انتخابات اروپا طرفدارانش رای نیاورند باید او از قدرت کناره‌گیری کند. 

در عرصه اتحادیه اروپا فرانسه نتوانسته برنامه‌هایش در باب اقدامات مشترک اقتصادی و نیز موضوع برگزیت را اجرا سازد. 

فرانسه در سالهای اخیر عملا از اصول دوگل مبنی بر استقلال و آزادی جهانی فرانسه فاصله گرفته و بیشتر به مهره‌ای در دستان آمریکا مبدل شده است.

فرانسه در کنار حمایت از تروریست ها در سوریه، به دنبال جلب رضایت ارتجاع عربی است تا به فروش تسلیحات و سرکیسه کردن کشورهای عربی بپردازد.

فرانسه ایران را مانع سلطه بر خاورمیانه می داند چنانکه ماکرون و لودریان بارها تغییر رفتار ایران در منطقه و حذف توان موشکی ایران را مطرح کرده‌اند .

شبکه الجزیره اخیرا از حضور ناو فرانسه در سواحل لیبی و حمایت تسلیحاتی پاریس از خلیفه حفتر خبر داده است.

فرانسه با جوسازی ضد ایرانی به دنبال انحراف افکار عمومی از وضعیت بحرانی خود در عرصه داخلی و البته سرکوب‌های گسترده اعتراض های مردمی است. 

فرانسه بر این تصور است که موضوع ایران را به مولفه‌ای برای ایجاد اجماعی هر چند موقت در اروپا قرار دهد تا در سایه آن ناکامی‌هایش در اتحادیه اروپا را پنهان سازد. 

رفتار کنونی فرانسه در قبال اقدام جمهوری اسلامی را می‌توان برگرفته از خوش خدمتی فرانسه به آمریکا دانست که برگرفته از تضعیف استقلال و عدم بلوغ سیاسی دولتمردان جوان و تازه کار این کشور است.

فرانسه بر این تصور است که با اقدام علیه ایران می‌تواند ارادت خود به رژیم صهیونیستی را نشان داده و هم زمان نیز ارتجاع عربی را سرکیسه کند.

فرانسه با جوسازی علیه ایران به دنبال انحراف افکار عمومی از پرونده‌های بحران‌سازش در یمن، سوریه و لیبی است. 

فرانسه می داند حضور مستشاری ایران در منطقه و نیز توان موشکی و دفاعی آن برای حمایت از کشورهای منطقه است که نتیجه آن نیز عدم بهانه‌جویی بیگانگان برای حضور در منطقه می‌باشد. فرانسه با ادعای تهدید بودن جایگاه منطقه‌ای و توان دفاعی ایران سعی در محروم سازی منطقه از ظرفیت‌های جمهوری اسلامی دارد.

آنچه لودریان بر زبان نیاورد این است که مواضع وی و البته ماکرون در قبال جمهوری اسلامی برگرفته از بحران‌های داخلی و بیرونی این کشور است که با جوسازی ضد ایرانی به دنبال انحراف افکار عمومی از این بحران‌ها هستند. 

عدم بلوغ سیاسی سران پاریس مانع از درک این حقیقت شده است که راهکار حفظ برجام تعهدپذیری همگان به اجرای عملی برجام و نه لفظی و نیز استقلال اروپا در برابر باخ خواهی‌ها و زیاده خواهی‌های آمریکاست.

برجام می‌تواند استقلال اروپا و از جمله فرانسه را به جهانیان نشان دهد و به تقویت موقعیت اتحادیه اروپا نزد افکار عمومی منجر شود حال آنکه استمرار رفتارهای نادرست در قبال برجام بی اعتمادی بیشتر جهانی به اروپا و از جمله فرانسه را به همراه دارد. 

اقدام برای تضعیف ایران یعنی تضعیف محور مبارزه با تروریسم، مواد مخدر و آوارگی میلیون‌ها شهروند کشورهای مختلف که قطعا هزینه‌های بسیاری برای اروپا به همراه دارد چنان که اگر نبود ایران، اکنون تروریست‌ها بر عراق و سوریه مسلط و روزگار قاره سبز ( اروپا) را سیاه می‌کردند.