درهای مذاکره بین دو کشور ایران و ترکیه باز است

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران پیش از ظهر امروز با  «دریا اورس» سفیر ترکیه دیدار کرد.

محسنی بندپی استاندار تهران اظهار کرد:‌کشور ترکیه همواره در شرایط سخت با حفظ استقلال سیاسی کشور شریک تجاری خوبی برای ایران بوده است. همچنین ترکیه یکی از مقاصد گردشگری ایران محسوب می شود و تهران  نیز با داشتن جاذبه‌های گردشگری می‌تواند  مقصد گردشگران ترک قرار گیرد. 

وی افزود:‌ می‌توان با هدف گذاری مناسب در خصوص سرمایه گذاری، مناسبات تجاری متقابل تعمیق بخشیده شود. با توجه به ظرفیت های مناسب می توان مناسبات تجاری را بین تهران و انکارا  در سطح بسیار بالایی گسترش داد.

استاندار تهران تصریح کرد: باید موانع موجود بر سر راه مبادلات تجاری بین دو کشور  شناسایی و برداشته  شود.

وی ادامه داد: باید با رفع مقررات زائد اداری  زمینه های  سهولت در امر تجاری از سوی دو دولت فراهم شود. 

استاندار تهران تصریح کرد: تمام درهای مذاکره بین دو کشور  ترکیه و ایران باز است و با گفتگو در خصوص رفع موانع تجاری می توان موفق بود. اگر ایران و ترکیه بعنوان دو کشور بزرگ و نیرومند منطقه با هم متحد شوند مراودات اقتصادی را در سطحی بمراتب  بهتر از آنچه که امروز شاهدیم خواهیم رفت. 

وی بیان کرد: جاذبه های گردشگری ایران باید از طریق فعالین حوزه گردشگری به گردشگران ترکیه معرفی شود و دولت ترکیه برای شهروندان خود هیچ کشوری را توصیه یا منع نمی کند.

در ادامه دریا اورس سفیر ترکیه در دیدار با محسنی بند پی استاندار تهران اظهار کرد:‌ روابط ایران و ترکیه قدیمی و دیرینه است و علیرغم فراز ونشیب های گوناگون در طول تاریخ روابط دوکشور همواره الگو در بین کشورهای  منطقه بوده است.

وی افزود: کشور ترکیه اهمیت خاصی برای روابط فرهنگی و اجتماعی به همراه  مبادلات تجاری قائل است.

سفیر ترکیه تصریح کرد: مردم ایران مردمی  اهل هنر هستند  و در زمینه های گوناگون هنری ایفای نقش می کنند. به عنوان سفیر ترکیه در تهران سفارت فرهنگی این کشور را قبلا تجربه کردم و سالها در زمینه زبان و فرهنگ ایران مطالعه و تدریس کردم.

وی بیان کرد: شهربزرگ تهران علیرغم داشتن ترافیک اما یکی از زیباترین شهرهای دنیا است. به عنوان سفیر ترکی ه تمام تلاش خود را برای ارتقای سطح مبادلات تجاری بین دو کشور بکار خواهم گرفت.