به گزارش فارس، آیتالله عبدالنبی نمازی امروز پس از اینکه رای خود را به صندوق سیار ۴۰۸ انداخت، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نظام استکباری جبهههای مختلفی را در حوزههای گوناگون علمی، اقتصادی و سیاسی علیه ملت ایران تشکیل دادهاند.

وی با بیان اینکه دشمنان از هر حربه‌ای برای ضربه زدن به ایران استفاده می‌کنند افزود: انتخابات یکی از جبهه‌های سیاسی کشور ماست و حضور پرشور و یکپارچه مردم موجب یأس دشمنان خواهد شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: از نگاه حقوقی، حضور حداکثری مردم در انتخابات برای صلاحیت نظام‌های سیاسی کفایت می‌کند اما این مسئله در جمهوری اسلامی متفاوت با دیگر کشورهاست.

وی با اشاره به نگاه فقهی به انتخابات در نظام اسلامی تصریح کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات در قالب جمهوری اسلامی کافی نیست بلکه این امر واجب عینی بوده و همه واجدین شرایط باید در این امر عظیم شرکت کنند.

نمازی شرکت در انتخابات را امری واجب مانند نماز‌های روزانه دانست و افزود: عبادتی مانند نماز با بجا آوردن آن توسط برخی مردم از دیگران ساقط نمی‌شود و شرکت در انتخابات نیز همین ویژگی را دارد.

نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان ادامه داد: شرکت در انتخابات یکی از آزمایش‌های الهی برای مردم ایران بوده و ملت باید سعی کنند از این امتحان عظیم با سربلندی بیرون بیایند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ضربه سنگین ملت ایران به دشمنان با حضور گسترده در انتخابات تاکید کرد: مردم کشور ما در صحنههای گوناگونی چون جنگ تحمیلی و حوادث فتنه ۸۸ به خوبی از عهده وظایف خویش برآمدند و اکنون نیز حضور پرشور آنها در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، دشمنان را در رسیدن به اهداف خود ناکام میکند.