به گزارش مهر، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ظهر امروز برای شرکت در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و انداختن رای خود به صندوق در حسینیه ارشاد امام خمینی حضور یافت.

وی پیش از ورود به حسینیه ارشاد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم با سلیقه های گوناگون در انتخابات شرکت می کنند و اگر به آنها بگوییم به یک لیست رای بدهند این دیگر دموکراسی نمی شود.

رضایی خاطرنشان کرد: چون در جمهوری اسلامی ایران دموکراسی وجود دارد، لیست ها و گروههای مختلفی در انتخابات حضور پیدا می کنند و پیش بینی بنده از آینده مجلس مجلسی ائتلافی بوده و اکثر آن را اصولگراها تشکیل خواهند داد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا شما اصلاح طلب هستید یا اصولگرا گفت: من حدود ۴۰،۵۰ سال است که اصولگرا هستم و شاید اصولگرایی من با بقیه فرق داشته باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: بنده شخصی منعطف هستم. انحصارطلب نبوده و در گذشته نیز نخواهم ماند. من معتقدم اصولگرا همیشه می تواند در آینده زنگی کند و من اصولگرایی هستم که به آینده خود را تطبیق می دهم.

رضایی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر که از وی پرسید پیش بینی شما از حضور مردم در انتخابات چیست گفت: معتقدم بیش از ۵۰ درصد از سراسر کشور در انتخابات شرکت خواهند کرد و میانگین حضور مردم نسبت به دوره های گذشته مجلس بیشتر خواهد بود.

وی همچنین در خصوص عدم حضور برخی چهره های شاخص اصلاح طلب در این دوره از انتخابات گفت: اصلاح طلبان در انتخابات حضور دارند اما شاید برخی چهره های شاخص این جریان نیامده باشند و انشاءالله دفعه بعد و در انتخابات بعد شرکت خواهند کرد.

رضایی در خصوص پیام حضور مردم برای دشمنان گفت: با حضور گسترده مردم در انتخابات دشمنان می فهمند مردم ایران خودشان و نظامشان را دوست دارند و راهی را که شروع کرده اند در آن ایستادگی خواهند کرد.

رضایی اظهار داشت: این پیام مهم است برای اینکه دولتمردان دنیا رفتارشان را با ما تطبیق دهند، تناسب سازی کنند و ذهنیت های غلطی که در ذهن آنها شکل گرفته را خارج کرده و واقعیت های جمهوری اسلامی ایران را به آنها نشان دهند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: حضور مردم در این انتخابات تابلو خوبی برای نمایش قدرت مردم است.

وی در پایان در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهرکه از وی پرسید توصیه شما به گروهها و افرادی که در این انتخابات رای نخواهند آورد چیست، گفت: انتخابات پیش از آنکه برنده و بازنده داشته باشد انجام یک تکلیف و رسالت ملی است.

رضایی اظهار داشت: همین که ما در انتخابات شرکت کنیم به هدف خود رسیده ایم و امتیاز و پیروزی ما محسوب می شود.

وی تصریح کرد: کاندیداهایی که در انتخابات پیروز نشده و به مجلس راه نمی یابند فکر نکنند که دنیا به آخر رسیده بلکه می توانند با امکانات فراوانی که وجوددارد برای خدمت به مردم و مملکت تلاش کنند.