بریتانیا در مواجهه با ایران صداقت ندارد

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه تصریح کرد: ایرانی ها بارها اعلام کردند رأفت اسلامی ملاک رفتار با اتباع خارجی و افراد دوتابعیتی است و همواره برای تعامل  با کشور های مختلف بر سر این افراد اعلام آمادگی کرده، ضمن آنکه دستگاه قضائی جمهوری اسلامی ایران مستقل عمل می کند و مباحث سیاسی در آن نقشی ندارد.

وی افزود: رفتار مسئولین بریتانیا یی برای ایجاد فضای ضد ایرانی و سیاسی کاری علیه ایران است که همیشه در طول این سالها و باوجود برخی مواضع به ظاهر دوستانه و همراهی ظاهری در برجام ادامه داشته و تبلیغات برخی کشور های غربی علیه امنیت و استقلال ایران و وارونه جلوه دادن چهره کشورمان به عنوان کشوری امن و با ثبات هیچ وقت قطع نشده است.

وزارت خارجه بریتانیا روز جمعه با طرح این ادعا که احتمال بازداشت «خودسرانه و سوء رفتاری» در ایران وجود دارد از  ایرانیان دو تابعیتی خواسته به ایران به این کشور سفر نکنند.

در پاسخ به این ادعا حمید بعیدی‌نژاد، سفیر کشورمان در لندن در صفحه توئیتر خود نوشت: روزانه هزاران نفر از افراد دو تابعیتی ایرانی و افرادی با ملیت ایرانی که در انگلیس کار می‌کنند، در امنیت به ایران سفر می‌کنند.

وی در ادامه نوشت: این افراد همگی شهروندان ایرانی قابل احترام هستند و از همگی آن‌ها برای سفر به کشورشان و دیدار با خانواده‌هایشان استقبال می‌شود.