ظریف خطاب به ترامپ: رهبر ایران مدت‌ها پیش حرام بودن تسلیحات هسته‌ای را اعلام کردند

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران به سخنان «دونالد ترامپ»  رئیس جمهور آمریکا در توکیو واکنش نشان داد.

وی در صفحه توییتر خود نوشت: «  آیت‌الله خامنه‌ای مدتها پیش با صدور فتوایی در منع تسلیحات هسته‌ای، اعلام کردند که ما به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیستیم. تروریسم اقتصادیِ " تیم بی " به مردم ایران آسیب می‌رساند و در منطقه تنش ایجاد می کند. اقدامات و نه حرف‌های دانلد ترامپ نشان خواهد داد که هدف وی هم همین است یا خیر! »

 رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه ضمن اشاره به "احتمال انجام مذاکره با ایران" گفت: نمی خواهم اتفاقات وحشتناکی رخ دهد.

ترامپ در ادامه سعی کرد تا لحن اظهارات خود علیه جمهوری اسلامی را تا حدی ملایم کند. اظهارات تند ترامپ طی روزهای اخیر موجب تشدید تنش بین واشنگتن و تهران شده بود.

رئیس جمهور آمریکا گفت: بر این باورم که ایران مایل به مذاکره و گفتگو است و اگر آنها مایل به مذاکره باشند، ما نیز حاضر هستیم مذاکره کنیم. خواهیم دید که چه اتفاقاتی خواهد افتاد ولی یک واقعیت را می‌دانم و آن این است که نخست وزیر ژاپن روابط بسیار نزدیکی با رهبری ایران دارد، کسی نمی خواهد شاهد رخ دادن اتفاقات هولناک باشد، به خصوص من.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت که درباره آینده مذاکره با ایران خوش‌بین است و به دنبال تغییر نظام این کشور نیست. 

ترامپ گفت: «اصلاً به دنبال صدمه زدن به ایران نیستم. دنبال ایران هستم که ایران بگوید " اصلاً سلاح هسته‌ای نمی‌خواهیم."»

وی همچنین گفت: «فکر می‌کنم به توافق می‌رسیم. فکر می‌کنم ایران پتانسیل اقتصادی بالایی دارد. دنبال تغییر نظام ایران نیستیم. فقط می‌خواهم این روشن بشود. ما دنبال این هستیم که سلاح هسته‌ای نداشته باشند.»