آمریکا برای جنگ نرم با ایران در سوریه چندین میلیون دلار اختصاص داد

آمریکا بعد از ناکام ماندن در براندازی دولت سوریه ، بودجه‌ای ۷۵ میلیون دلاری برای پیشبرد جنگ نرم در این کشور و مبارزه با نفوذ ایران در این کشور اختصاص داده است. 

دولت آمریکا در بیانیه‌ای که چند روز پیش روی وب‌سایت Grants.Gov قرار گرفته، هدف از اختصاص این بودجه را تقویت «حاکمیت موثق و جامعه مدنی»، دست‌کم در نواحی تحت کنترل نیروهای مورد حمایت آمریکا عنوان کرده است.   

دولت آمریکا هدف از این اقدام را تلاش برای «مقابله با افراط‌گرایی و تحریف اطلاعات توسط نیروهای ایران » عنوان کرده است. واشنگتن یکی از دیگر اهداف اختصاص این بودجه را پایان دادن به حضور نیروهای ایران در سوریه دانسته است. 

ادعای دولت آمریکا علیه ایران در حالی صورت می‌گیرد که واشنگتن در محقق کردن اهدافش برای براندازی نظام «بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه ناکام ماند. 

دولت آمریکا بعد از آغاز ناآرامی‌ها در سوریه بارها گفته بود که روزهای بشار اسد به شماره افتاده و او بایستی از قدرت کنار برود. 

سوریه از سال ۲۰۱۱ صحنه ناآرامی و خشونت‌های مرگبار بوده است. بسیاری از مردم و مأموران امنیتی در درگیری‌های این کشور از آن زمان کشته شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، قدرت‌های غربی و متحدان آنان در منطقه به ویژه قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شبه‌نظامیان معارض دولت در سوریه حمایت می‌کنند.