ايسنا: فرمانده نيروي انتظامي اظهار كرد: سيل ورود مهاجران غيرقانوني و مواد مخدر به استان خراسان رضوي متوقف شده و اگر اين اقدامات در تمامي مرزهاي كشور صورت بگيرد، وضعيت امنيتي ارتقا مييابد.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه صبحگاه مشترک نیروی انتظامی خراسان رضوی در جمع خبرنگاران افزود: نباید بگذاریم کانون‌های جرم‌خیز در شهرها به وجود بیاید، وجود چنین کانون‌هایی خطرناک است و نباید برای مجرمان جزیره امنی ایجاد شود.

وی ادامه داد: در صورتی که چنین بیقوله‌هایی در مشهد وجود دارد لازم است مسئولان اعتبارات کافی برای جمع‌کردن آن را فراهم کنند و نیروی انتظامی نیز به طور قطع وارد عمل خواهد شد.

احمدی مقدم هماهنگی نیروی انتظامی و دستگاه قضایی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با حضور آیت‌الله لاریجانی در قوه قضاییه جلسات و هماهنگی‌های لازم در این راستا صورت گرفت و به مشکلات گذشته تا حدودی بررسی شد و الان وضعیت خوبی داریم که در مشهد شاهد یکی از بهترین هماهنگی‌ها هستیم به عنوان مثال در بحثمواد مخدر که یک موضوع قدیمی در مشهد است و این استان معبر ورود هروئین به کشور بوده است، امروز به یک استان سفید تبدیل شده و قاچاقچیان وحشت دارند که وارد آن شوند.

وی با اشاره به شرایط مرزهای کشور اظهار کرد: باید تقویت پاسگاه‌ها و نیروی انسانی را در دستور کار قرار داد و تشکیل فرماندهی مرزبانی نیز گام مهمی در تقویت مرزها بود.

احمدی مقدم همچنین درباره جمع‌آوری معتادان خاطرنشان کرد:یکی از مسائل و مشکلات در این خصوص کمبود اردوگاه برای نگهداری این افراد است.ناجا مشکلی برای جمع‌آوری این افراد ندارد ولی باید اردوگاه‌ها را به سرعت تقویت کنیم.

فرمانده ناجا تاکید کرد:نیروی انتظامی نمی‌تواند کاری جز جمع‌آوری این افراد انجام دهد و اگر نگهداری نشوند، دوباره به جامعه برمی‌گردند.

وی با تاکید بر اینکه مرز با مرزنشینان تعریف می‌شود، افزود: مهم‌ترین مرزبانان خود مرزنشینان هستند و آن‌ها خط اول دفاع محسوب می‌شوند و دولت باید اسباب توسعه مرزها را فراهم کند تا مردم به خاطر تامین معیشت دست به قاچاق نزنند.

فرمانده ناجا در پاسخ به سوال خبرنگاري در مورد قانون ممنوعيت حمل سلاح سرد گفت: اميدوارم امسال شاهد خروج قانون ممنوعيت حمل و خريد و فروش سلاح سرد از مجلس باشيم.