سخنرانی غیب پرور در مورد امام جمعه شهید کازرون

سردار سرتیپ غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم یادبود و بزرگداشت شهید لیلة القدر، شهید حجت الاسلام خرسند امام جمعه کازرون گفت: چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و این انقلاب تداوم راه شهیدان برگرفته از مکتب الهام بخش اسلام و تشیع مولایمان امیرالمؤمنین(ع) است.

وی افزود: مولایمان به ما آموخت که استمرار حیات اسلام با شهادت عجین شده‌است و شهادت مختص امیرالمؤمنین نبود و این خط سرخ نورانی در تبار علی و آل علی همواره استمرار داشته است.

غیب‌پرور ادامه داد: جریان شهادت طلبی، با خون امام حسن مجتبی(ع) تداوم یافت و اوج آن را در عاشورای سال 61 می توان یافت و باید گفت که خون مطهر سید الشهدا علیه السلام، مکتب و دین خدا را بیمه کرد و آنچه که امروز از اسلام عزیز در دست ماست از خون سید الشهدا ست و نباید از یاد برد که این خط شهادت در همه معصومین وجود داشته است و در غیبت کبرا که امام معصوم در میان جمعیت مسلمان نیست، این خط سرخ تضمین کننده اسلام بوده است.

وی خاطرنشان کرد: شهیدان مدرس، شیخ فضل الله نوری و علمای معاصر ما، مغز متفکر جهان شیعه، شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید دستغیب و ... همواره بر تارک همه شهیدان انقلاب اسلامی می‌درخشند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: این خط مبارک همچنان ادامه دارد تا به امروز که در بزرگداشت شهید خرسند نشسته ایم و این خط نورانی، همواره یک خط تاریک در مقابلش صف کشیده اند؛ در مقابل امیرالمؤمنین(ع) ابن ملجم است و در مقابل شهدای انقلاب اسلامی، گروهکهای مختلف.

وی تاکید کرد: آن فردی که نیروهای انقلابی را به شهادت می رساند، یک فرد نیست، بلکه او نماینده یک تفکر شیطانی در طول تاریخ است. مگر می شود بنام امام زمان (عج) یک عالم ربانی را به شهادت رساند؟ شهادت الهام بخش اسلام عزیز است و در زمان آمدن مهدی هم این خط مستمر است.

غیپ‌پرور در ادامه خطاب به مردم کازرون گفت: مردم خوب کازرون! روحانیت گنجینه معنوی اسلام است. در سیل اخیر چه کسی باور می کرد که طلاب و روحانیون، مدارس علمیه را در کشور تعطیل نمایند و رهسپار کمک به مردم سیل زده کشور شوند و به چشم بارها مشاهده نمودم که این روحانیون در کنار سایر نیروهای جهادی، بیل می زدند و برای مردم آذوقه تهیه می کردند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: شهید حجت الاسلام خرسند امام جمعه شهرستان کازرون در لیلة القدر و در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان به شهادت رسید، یعنی در عزیزترین روز برای شیعیان است و شهید خرسند نتیجه اخلاص و مردم داری را گرفت و در مقابل کنایه ها صبر کرد و خداوند پاداشش را داد و می توان اخلاص، صبر، تلاش، تواضع، دلسوزی برای انقلاب و مردم داری، از ویژگی های این شهید برشمرد.

وی افزود: بنده این افتخار را داشتم که به عنوان یک دوست از نزدیک با اخلاق و رفتار این شهید بزرگوار آشنا باشم و واقعا باید از مردم شهرستان کازرون تشکر کرد چرا که در تشییع این عالم ربانی، سنگ تمام گذاشتند و پیام گوهربار امام خامنه ای رهبرمعظم انقلاب اسلامی،نشان داد که این شهید چقدر جایگاه معنوی بالایی نزد عموم مردم داشته است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب در خصوص شهادت شهید حجت الاسلام خرسند تاکید کرد: بنده در پیام ولی امر مسلمین هفت نکته را استخراج نمودم، اول اینکه حضرت آقا به شهادت این شهید شهادت داده اند، دوم در خصوص مظلومیت این شهید که همچنان مشهود است. سومین ویژگی اینکه، امام خامنه ای هم این شهید را بعنوان یکی از امامان جمعه فعال کشور معرفی نمودند و تاکید کرده اند که شهید خرسند، چهره ای موفق بوده اند و همیشه توفیقات به همراه داشته اند. ولی امر مسلمین در این پیام، شهید خرسند را عالمی بزرگوار معرفی نمودند و پرتلاش بودن را یکی از ویژگی های بازر این شهید توصیف نمودند و همچنین امام خامنه ای، مردم کازرون را مردمی انقلابی و مومن خطاب نمودند که در طول انقلاب اسلامی، امتحان خود را به خوبی پس داده اند و در دوران دفاع مقدس، صدها شهید تقدیم انقلاب اسلامی نموده اند.

سردار غیب پرور ادامه داد: مردم شهرستان کازرون، مردمی انقلابی و مومن هستند و امام خامنه ای هم به این موضوع تاکید داشته اند و باید تلاش کرد و نگذاشت که دشمنان انقلاب اسلامی در میان مردم ما تفرقه افکنی کنند و یقینا هر جا که نیروهای انقلابی زیادی حضور داشته باشند، نیت دشمن برای ایجاد دشمنی و تفرقه افکنی افزایش پیدا می کند اما مردم شهرستان کازرون در تشییع پیکر امام جمعه خود ثابت کردند که تا پای جان در کنار آرمان های امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی ایستادگی می کنند.