برگزاری مراسم سی امین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در اسلو

مراسم بزرگداشت سی امین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) در مسجد توحید شهر اسلو و با حضور رؤسای مساجد و مراکز اسلامی اسلو، علاقمندان و پیروان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران از اتباع کشور‌های ایران، نروژ، هند، پاکستان، عراق، لبنان و افغانستان برگزار گردید.

همچنین در این مراسم پس از تلاوت آیاتی از قرآن مجید حجت الاسلام و المسلمین سید شمشاد رضوی مدیر مرکز اسلامی توحید به ذکر برخی از جنبه‌های شخصیتی امام خمینی (ره) پرداخت. سپس حجج اسلام سید زوار نقوی مدیر مرکز اسلامی انجمن حسینی شیعیان پاکستان به زبان اردو، سید عباس حسینی امام جماعت مسجد توحید از علمای عراقی بزبان عربی، مصطفی مطهری امام مسجد مرکز اسلامی امام علی (ع) به زبان فارسی، شیخ محمود جلول نایب رئیس مسجد توحید به زبان نروژی و محمدحسن حبیب اله زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در نروژ بزبان انگلیسی درباره ویژگی‌های منحصر به فرد نهضت امام خمینی و ابعاد شخصیتی حضرت امام و رهبری هوشمندانه ایشان در مبارزه با حکومت مستبد پهلوی و استکبار جهانی اشاره نمودند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان از علمای پاکستان به ذکر خاطرات خود از حضور در محضر امام خمینی (ره) در نجف اشرف پرداخت.

سخنرانان در این مراسم دور اندیشی امام خمینی برای تعیین روز جهانی قدس را مورد ستایش از آن به عنوان میراث ماندگار امام (ره) یاد کرده و نسبت به توطئه محروم کردن ملت فلسطین از حقوق و اجرای طرح موسوم به معامله قرن هشدار و خواستار هوشیاری دولت‌ها و امت اسلامی شدند.

در این مراسم دو کلیپ از آخرین لحظات حیات امام خمینی (ره) و فراز‌هایی از وصیت امام که توسط مقام معظم رهبری در جمع خبرگان و مسئولین نظام قرائت شد و بیان شیخ زکزاکی درباره قیام امام خمینی در فواصل بین سخنرانی‌ها پخش گردید.