وزیر نیرو: هدف تحریم‌های اقتصادی دشمنان استقلال سیاسی نظام است

رضا اردکانیان بعدازظهر دیروز در نشست با استاندار و مدیران کل دستگاه‌های حوزه آب و برق با اشاره به افزایش خدمات‌رسانی به جامعه طی ۴۰ سال اخیر اظهار کرد: باید بپذیریم علی‌رغم افزایش خدمات‌رسانی به مناطق مختلف کشور اما سطح رضایتمندی به‌صورت متناسب با آن رشد نکرده و این موضوع در امر تاب‌آوری نظام ارتباط دارد.

اخبار سیاسی- وی افزود: این نشان از اشکال در کار مدیران دارد که باید با توجه به مسئولیت هر فردی این حس رضایتمندی را افزایش داد.

وزیر نیرو همچنین به اتفاقات ایجادشده در سیل ابتدای امسال اشاره کرد و گفت: ۴ هزار روستا دچار قطع آب و بالغ‌بر دو هزار و ۳۰۰ روستا دچار قطع برق شدند که با پای‌کار آمدن همه مسئولان این مشکل نیز رفع شد.

وی استان‌های مرزی را ویترین توسعه در کشور دانست و افزود: باید کارهایی در استان‌های مرز انجام شود که در آن‌ها توجیه اشتغال و امنیت را به همراه داشته باشد و در این استان‌ها متناسب با محدودیت‌ها، اقدامات لازم انجام می‌شود.

اردکانیان از امکان برداشت از منابع صندوق توسعه ملی برای توسعه منابع آب‌وخاک در استان‌های مرزی کشور خبر داد و گفت: رودخانه‌های مرزی اولویت نخست در این اقدامات است که با فوریت می‌توان آن را پیگیری کرد.

وی همچنین از تأمین بودجه برای ترمیم جاده ارتباطی سد منطقه راز و جرگلان با اعتباری بالغ‌بر ۳ میلیارد تومان خبر داد که تا سفر رئیس‌جمهور به خراسان شمالی تأمین می‌شود.

وزیر نیرو علاج بخشی سد بیدواز را از اولویت‌های این مجموعه عنوان کرد و ادامه داد: ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی در قالب یک شرکت استانی در حال انجام است.

وی با اشاره به مصرف ۵۷ هزار مگاواتی برق طی تابستان سال گذشته گفت: ۲۳ هزار مگاوات از این مقدار مصرف صرف سرمایش شده که ۴ هزار مگاوات آن در مجموعه‌های دولتی ثبت‌شده است.

اردکانیان در پایان هدف دشمنان از اقدامات اقتصادی همچون تحریم ها علیه ملت ایران را ضربه به استقلال سیاسی کشور عنوان و اظهار کرد: علت انتخاب مسیر فشار اقتصادی از سوی دشمنان به دلیل عادت‌های مصرفی غلط و نادرست در جامعه است.