شهریاری: نشانه‌های مقاومت ایران در برابر آمریکا هویدا شد

 سید کمال‌الدین شهریاری در نطق میان‌دستور امروز (یکشنبه) مجلس با انتقاد به رفتار آمریکا در خروج از برجام، نسبت به عملکرد سیاستمداران این کشور در مواجهه با هنجارهای بین‌المللی به ویژه در زمینه‌های مختلف از جمله تجارت، مهاجرت، محیط زیست، حقوق بشر و نژادپرستی انتقاد کرد.

اخبار سیاسی- این عضو کمیسیون عمران در مجلس گفت: سیاستمداران کهنه‌کار به این فکر افتاده‌اند که آن چیزی که حدود یک قرن قبل جهان را به آشوب و جنگ و کشتار میلیون‌ها انسان بی‌گناه دچار کرد، در قرن جاری تکرار شود. کاری که امروز دولت آمریکا و شخص ترامپ نسبت به ایران مرتکب می‌شوند نمونه کوچکی از ایجاد ناامنی و آشفتگی بین‌المللی است که دولت خودکامه در پیش گرفته است. تکلیف ایران با این رفتار هنجارشکنانه کاملا روشن است. ایران در طول عمر چند هزار ساله به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی نشان داده همواره اهل گفت‌وگو و مذاکره و حامی راههای مسالمت‌آمیز در روابط بین‌الملل است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی هیچگاه طرفدار جنگ و استفاده از زور و جنگ برای سلطه طلبی نیست اما هر زمان که جنگی بر او تحمیل شده تا آخرین نفس ایستادگی کرده و از استقلال و تمامیت ارضی خود دفاع کرده است. نمونه بارز آن نیز هشت سال دفاع مقدس بود.

نماینده دشتی و تنگستان در مجلس تاکید کرد: ‌ایران اسلامی در مقابل عهدشکنی‌ها، زیاده‌خواهی‌ها و تحریم‌های یک جانبه آمریکا ایستادگی می‌کند و نشانه‌های مثبت این مقاومت نیز هویدا شده است. ایران سال‌ها با گروه ۱+۵ مذاکره کرده‌ است. دولت ایران به عنوان یکی از طرف‌های موافقت‌نامه‌های بین‌المللی همواره به تعهدات خود پایبند بوده است اما دولت آمریکا بر عکس ایران رفتار کرده و حالا باید پاسخگوی هنجارشکنی و بدعهدی‌های خود باشد.