ظریف از علت تمامی تنش‌ها در منطقه گفت

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توئیتر به دیدار امروز خود با «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان اشاره کرد.

وی در این پیام توئیتری نوشت: گفت‌وگوهای صریحی با هایکو ماس انجام شد. از اذعان آلمان به این موضوع که اقدامات عملی برای اطمینان یافتن از بهره‌مندی اقتصادی ایران برای حفظ برجام ضروری است، استقبال می‌کنیم. ما موافق هستیم که گفت‌وگو میان کشورهای منطقه ضروری است اما جنگ اقتصادی دونالد ترامپ دلیل تمامی تنش‌ها است.

 وزیر خارجه ایران  بعدازظهر  امروز (دوشنبه) دیدار دو ساعته با همتای آلمانی خود داشت.

ظریف در کنفرانس خبری مشترکی که پس از این دیدار داشت، گفت: ما هدف مشترکی با اروپا و آلمان داریم و آن حفظ برجام، جلوگیری از تنش و درگیری در منطقه و بهره‌مندی مردم ایران از مزایای برجام است.

ظریف تصریح کرد:  آمریکا اعلام جنگ اقتصادی علیه ایران کرده و این جنگ بسیار برای منطقه و جهان و نظم بین‌المللی خطرناک است. اقداماتی که آمریکا پس از خروج از برجام انجام داده از نظر ما هدف گرفتن مردم ایران است که قرار بود بیشترین منفعت را از اجرای برجام ببرند.

هایکو ماس نیز در این کنفرانس خبری گفت:  آلمان همچنان از برجام حمایت می‌کند و معتقدیم رسیدن به این توافق کار درستی بوده است و ما این را به رسمیت می‌شناسیم که ایران خواهان بهر‌ه‌مندی از حقوق خود در چارچوب برجام است. خروج آمریکا از برجام باعث شد منافع اقتصادی پیش‌بینی شده برای ایران محقق نشود، ما و دیگر کشورهای اروپایی تلاش می‌کنیم امکان تجارت را فراهم کنیم و از طریق اینستکس تبادلات امکانپذیر باشد و شرکت‌های اروپایی بتوانند در ایران فعالیت کنند و ایران بتواند از منافع اقتصادی پیش بینی شده در برجام استفاده کند و ما تلاش می‌کنیم تعهدات‌مان را اجرایی کنیم.