حاشیه‌های جشن تولد ملکه انگلیس در ایران

«جشن نودوسومین سالگرد تولد ملکه الیزابت دوم در سفارت انگلیس در ایران»، خبری است که این روزها دهان به دهان می چرخد و حاشیه ها پیرامون آن بالا گرفته است. پای حاشیه ها امروز به صحن علنی مجلس هم باز شد و  علیرضا سلیمی در تذکری خطاب به رئیس مجلس گفت: متاسفانه می‌بینیم که برخی سفارت خانه‌های خارجی پارتی‌های مختلط برگزار می‌کنند.

اخبار سیاسی- وی گفت: در این سفارت‌خانه‌ها شراب و مواد مخدر سرو می‌کنند و با آن‌ها برخوردی هم نمی‌شود. عجیب است که انگلیسی‌ها یک بار افطاری می‌دهند و یک روز پارتی مختلط برگزار می کنند.

او از لاریجانی خواست که به وزارت ارشاد و امورخارجه تذکر دهد که این موضوع را پیگیری کنند. علی لاریجانی رئیس مجلس هم خواستار پیگیری این موضوع از سوی کمیسیون امنیت ملی شد.

سیدحسین نقوی حسینی، عضو کمیسیون امنیت مجلس هم در گفتگویی به جمع آوری کمک هزینه جشن تولد ملکه اشاره کرده و گفته است:«سفارت انگلیس در تهران اقدام به ارسال ایمیل به شرکت‌های ایرانی برای مشارکت آنها در جشن تولد ملکه کرده است. وزارت خارجه باید عکس‌العمل جدی و قاطعانه در اینباره داشته باشد.»

او که با فارس گفتگو کرده تاکید دارد «این اقدام سفارت انگلیس در تهران حرکتی سخیف در سطح دیپلماسی تهران و لندن محسوب می‌شود. انگلیسی‌ها باید توضیح دهند چطور به خود اجازه می‌دهند در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران در شدیدترین تحریم‌های ظالمانه قرار دارد و انگلیسی‌ها هم بخشی از پازل غرب علیه تهران هستند از شرکت‌های ایرانی که در این تحریم‌ها متضرر شده‌اند برای برگزاری جشن تولد ملکه انگلیس کمک جمع‌آوری کند.»

نقوی حسینی خواستار عکس العمل جدی و قاطعانه وزارت امور خارجه نسبت به ایمیل سفارت انگلیس در تهران به شرکت‌های ایرانی و مداخله آنها در امورات داخلی جمهوری اسلامی شده است.

جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی هم در گفتگو با دانشجو، با اشاره به برخی اخبار منتشره مبنی براینکه سفارت انگلیس در تهران قصد دارد هفته آینده به مناسبت تولد ملکه انگلیس جشنی برپا کند و از تعدادی از مسئولان ایرانی و سلبریتی‌ها در این جشن دعوت به عمل آورد اظهار داشت: بنده به عنوان عضوی از خانه ملت که از این اقدام مطلع هستم به ویژه به همکارانم که یک بار فریب نظر کارشناسان وزارت خارجه را خوردند و در محفلی که محفل گناه و معصیت بود شرکت کردند هشدار می‌دهم در چنین مراسمی شرکت نکنند.

وی یادآور شد: عکس هایی که بنده از آن مراسم دیدم اگر روزی پخش و چهره این افراد در فضای مجازی معرفی شود فاجعه خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه بیشترین توطئه علیه جمهوری اسلامی به ویژه در زمان فتنه ۸۸ از سوی سفارت انگلیس هدایت می‌شد، افزود: خصمانه‌ترین مواضع علیه ملت ایران را همواره بعد از رژیم صهیونیستی و آمریکا دولت خبیث انگلیس داشته است.

کریمی قدوسی تصریح کرد: هریک از رسانه‌های ارزشی و چهره‌های علمی و سیاسی مطرح بدانند پا گذاشتن و شرکت هر کس در هر جایگاهی اعم از اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس یا کارشناسان وزارت خارجه، از دفتر رئیس جمهور و یا کارمندان دولت و... در محفلی که به مناسبت تولد یک چهره شوم استعمار به نام ملکه انگلیس که قرار است با سرو مشروبات الکلی و گوشت خوک پذیرایی ویژه کنند، صحیح نیست چراکه جایی که مشروب سرو می‌شود مجلس گناه و معصیت است و شرکت در آنجا طبق فتوای مراجع تقلید محفلی حرام است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: لذا بار دیگر تاکید می‌کنم نه وزارت خارجه سفارش کند نه کسی داوطلب شود که در این مراسم شرکت کند.

گفتنی است؛ امسال سفارت انگلستان در تهران بنا دارد تا هزینه برگزاری مراسم را از اسپانسر‌های ایرانی تأمین کند! سفارت، ایمیلی را برای دعوت شوندگان ارسال کرده و از آنها خواسته مبالغی بین هزار تا 2500 پوند بپردازند و در عوض این امکان را خواهند داشت که استندی از تبلیغات محصولات خود را در محلی که به آنها گفته خواهد شد، نمایش دهند و با مهمانان دیگر گفتگو کنند و سفیر از آنها به دلیل خوش خدمتی‌شان، تشکر خواهد کرد.