دیدار هیات پارلمانی ایران با مسئولان سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و هیئت همراه با مسئولین سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی در لاهه هلند دیدار کردند.

در این دیدار شوشتری و برزگر از اعضا کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و طلایی نیک معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح حضور داشتند.

نماینده مردم قم ضمن گلایه از سازمان‌های بین المللی به دلیل بی توجه‌ای به وضعیت جانبازان شیمیایی در بحث تامین دارو که عامل اصلی آن تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکا بوده است، گفت: ملت ایران بزرگترین قربانی سلاح‌های شیمیایی درطول ۸سال جنگ تحمیلی بوده و براساس اعتقادات دینی و اسلامی و فرمایشات رهبری معظم انقلاب اسلامی با تولید، توزیع و بکارگیری این گونه سلاح‌ها مخالف است.

وی افزود: همچنین از این سازمان به دلیل عدم برخورد با تولید کنندگان سلاح‌های کشتارجمعی که در راس آن آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشور‌ها اروپایی قرار دارند اعتراض و سوال کردند که چرا با تولید کنندگان این نوع سلاح‌ها برخورد نمی‌کنید در حالی که همین کشور‌های تولید کننده از این سازمان به عنوان حربه سیاسی با کشور‌های مستقل برخورد می‌کنند.

همچنین در این دیدار خانم ملونو معاون مدیر کل سازمان گسترش سلاح‌های شیمیایی، جمهوری اسلامی را یکی از اعضای فعال این سازمان نام برد وگفت: ماهم از تحریم دارو‌های جانبازان شیمیایی ایران توسط امریکایی‌ها نگرانیم و تلاش می‌کنیم با راه حل‌های مختلف از جمله از طریق سازمان ملل موضوع را حل کنیم.

وی از حمایت‌های مجلس شورای اسلامی ایران از سازمان متبوعش تشکر کرد.

در این جلسه طلایی نیک معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح نیز از حضور ایران در سازمان بین المللی پزشکی نظامی ایران یاد کرد و گفت: ما در این سازمان بین المللی پزشکی تجربیات خود را برای کمک به حادثه دیدگان در جنگ‌ها در اختیار کشور‌های عضو قرار می‌دهیم.

در پایان این مذاکرات هیئت پارلمانی که برای حضور در دادگاه دعاوی ایران وامریکا در شهر لاهه به سر می‌برند از مجموعه سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی بازدید و در محوطه سازمان در محل یادمان شهدای حمله شیمیایی به سردشت و حلبچه حضور یافته و با قرائت فاتحه و اهدا گل به شهدای این حملات شیمیایی ادای احترام کردند.