جنگ اقتصادی آمریکا علیه مردم ایران باعث تنش در منطقه شده است

خانم «ماریل دوسارنز» رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس ملی فرانسه که در صدر یک هیات پارلمانی به ایران سفر کرده است، امروز (شنبه) با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امورخارجه دیدار و پیرامون موضوعات مختلف از جمله برجام و مسایل منطقه ای و بین المللی گفتگو کرد. 

معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در این دیدار اظهار داشت: جنگ اقتصادی که آمریکا علیه مردم ایران آغاز کرده، امنیت و ثبات تمامی منطقه را مورد هدف قرار داده و باعث تنش در منطقه شده است.

وی افزود: برجام تنها تجربه موفق دیپلماسی برای حل مشکلات از طریق مذاکره در منطقه پرآشوب غرب آسیا است و آمریکا با خروج خود از این توافق، دیپلماسی و چندجانبه گرایی را به خطر انداخته و این تجربه را در معرض شکست قرار داده است.

خانم دوسارنز رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس فرانسه نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه برجام یک پیشرفت و‌ موفقیت دیپلماتیک به شمار می رود اظهار داشت: حفظ برجام اهمیت زیادی دارد و باید تمام تلاش خود را برای حفظ این توافق به کار گیریم.

وی همچنین با اشاره به جایگاه مهم ایران در منطقه بر ضرورت گفتگو با ایران در خصوص موضوعات منطقه ای و بین المللی تاکید کر‌د.

به گزارش فارس، هیات پارلمانی فرانسه امروز با حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار کرده بود.