به گزارش فارس، همایش سراسری گزینش با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و رئیس سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع برگزار شد.

سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیانی نیروهای مسلح در این ‌همایش ‌گفت: دفاع ‌از نظام اسلامی ‌اهمیت بسیاری داشته و وزارت دفاع در کانون این دفاع قرار دارد و از انجا که حفاظت از نظام اسلامی مستلزم اعتقاد راسخ به مبانی ارزش های آن است افرادی باید در این وزارتخانه خدمت نمایند که دارای اعتقادات عمیق باشند.

وزیر دفاع با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره در معرض تهدید بوده و هست، اظهار داشت: وزارتخانه‌ای که وظیفه پشتیبانی از نیروهای مسلح را در جنگ با دشمن‌ترین دشمنان بشریت برعهده دارد باید کارکنانش از دو عنصر تعهد و تخصص برخوردار باشند؛ تعهد برای شناخت ارزش‌ها و تخصص برای بروز و ظهور کارآمدی روزافزون.

وی ‌داشتن دو عنصر تعهد و تخصص را در زیرمجموعه وزارت دفاع الزامی دانست و افزود: اگر وزارت دفاع بتواند به معنای کامل کلمه، تعهد و تخصص را پیاده کند می‌تواند در جامعه فرهنگ‌سازی نماید.

وزیر دفاع با بیان اینکه نقطه مهم و حساس رسیدن به اینگونه کارکنان، گزینش است، تصریح کرد: افرادی که در گزینش مشغول به کار هستند باید خود از بینشی عمیق برخوردار باشند تا سره را از ناسره تشخیص دهند.

وحیدی با بیان اینکه امام راحل هشدار می‌دادند که نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد، تاکید کرد: مقام معظم رهبری نیز توصیه کرده‌اند که از میان کارآمدها، متدین‌ترین‌ها را انتخاب کنید.

وی با بررسی مهم‌ترین آسیب‌های گزینش ‌گفت: باید بررسی‌هایتان در مورد انتخاب کارکنان عالمانه، برخوردهایتان کریمانه و در کوتاه‌ترین زمان باشد.

وحیدی با بیان اینکه گزینش‌گران بدون توجه به ظاهر افراد، برخورد اسلامی را مورد توجه قرار دهند تا اگر فرد متاضی جذب نشد نگاهش به اسلام و انقلاب عوض نشود، تصریح کرد: جذب نیروهای متخصص و دارای مدارج علمی بالا از دیگر نکات مهم در جذب توسط گزینش‌گران است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ‌بر ضرورت ایجاد شبکه عضو‌یابی جوانان متخصص و متعهد تاکید کرد.

‌‌حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدجمال‌الدین میرمحمدی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع نیز در این همایش ‌گفت: وقتی ما در یک جامعه علوی زندگی می‌کنیم که داعیه رهبری جهان اسلام و ایجاد مدینه فاضله را داریم بدیهی است که باید دست‌اندراکارانش در انتخاب منابع انسانی به صفات حسنه کارکنان خود توجه داشته باشد.

وی با بیان اینکه وزارت دفاع بخشی از این جامعه علوی است؛ خطاب به گزینش‌گران اظهار داشت: شما کسانی هستید که در ایجاد و تثبیت آن نقش دارید بنابراین اگر کوتاهی کنید در عدم تحقق بخشی از جامعه علوی شریک هستید.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با بیان اینکه اگر گزینش به خوبی انجام شود بسیاری از هزینه‌های مادی و معنوی کم خواهد شد، تصریح کرد: وظیفه شما گزینش‌گران جذب افراد برای یکی از زیرمجموعه‌های تحت رهبری امام زمان(عج) است فلذا باید در جذب نیرو حداکثر دقت را مدنظر داشته باشید.

میرمحمدی با ذکر مواردی از کاستی‌های موجود در فرآیند جذب خاطرنشان کرد: گزینش‌گران باید مشخص کنند که متقاضی جذب برای کدامیک از بخش‌های وزارت دفاع مناسب بوده و سپس فرآیند جذب انجام شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع طرح برخی ‌چالش‌های احتمالی گزینش‌ گفت: هسته‌های گزینش باید از یک سیاست واحد یعنی هیئت عالی گزینش پیروی کنند.

وی با تاکید بر لزوم سختگیری و عدم چشمپوشی از نکات به ظاهر ساده در گزینش؛ بر همافزایی هر چه بیشتر بین وزارت دفاع، سازمان عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات تاکید کرد.