به گزارش افکارنیوز به نقل از جهان، در لیست کاندیداهای تهران یک فرد دیگر با نام اسماعیل کوثری حضور داشته است اما گویا قریب به اتفاق رای دهندگان به رئیس کمیته اقشار جبهه متحد اصولگرایان از این مشابهت اسمی بی خبر بوده اند و تنها به نوشتن اسم "اسماعیل کوثری" بدون درج کد انتخاباتی او اکتفا کرده اند. حال آنکه اسم کامل وی "محمد اسماعیل کوثری" است.

وزارت کشور پیش تر در این باره تاکید کرده بود که اگر رای دهندگان، کاندیداهای هم نام را با کد انتخاباتی یا نوشتن کامل اسم تفکیک نکنند، آرا بین کاندیداها تقسیم می شود؛ همان اتفاقی که اکنون برای محمد اسماعیل کوثری افتاده است.

پس از شمارش ۲۳۰۴ شعبه اخذ رای تا صبح امروز، محمد اسماعیل کوثری با حدود ۱۷۰ هزار رای در مکان نوزدهم بود و کاندیدای غیر معروف و هم نام او به مدد سرازیر شدن بخش قابل توجهی از آرای رئیس کمیته اقشار جبهه متحد اصولگرایان به کیسه اش، با ۱۲۱ هزار رای در مکان ۳۸ از ۶۰ نفر اول تهران قرار گرفت.

با توجه به محبوبیت آقای کوثری در بین جریان متدین و ولایتمدار تهران و سوابق درخشانش، انتظار می رفت وی حتی جزو کسانی باشد که در مرحله نخست وارد مجلس نهم می شوند.

اما این اتفاق در حالی روی داده است که حتی بسیاری از حامیان رسانه ای او هم از این هم‌نامی بی اطلاع بودند و هشداری در این باره به رای دهندگان داده نشد.

البته با توجه به روشن شدن این هم نامی و قطعی شدن حضور محمد اسماعیل کوثری در دور دوم، به نظر می رسد آرای تقسیم شده او به کیسه اش باز خواهد گشت.

محمد اسماعیل کوثری که در حال حاضر نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی است، فرمانده لشگر ۲۷ محمد رسول الله و جانباز ۷۰ درصد بوده و دانشجوی دکتری علوم دفاعی و امنیت ملی و استاد دانشگاه امام صادق(ع) است.