موسوی: وزیر خارجه ترکیه پنجشنبه به اصفهان می‌رود

«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اعلام خبر سفر «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه به ایران گفت: آقای مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در چارچوب رایزنی‌ها و مشورت‌های مستمر سیاسی بین جمهوری اسلامی ایران و ترکیه، فردا (پنجشنبه) در صدر هیأتی به کشورمان سفر می‌کند.

اخبار سیاسی- وی افزود: ورود و اقامت وزیر امور خارجه ترکیه در شهر اصفهان خواهد بود.

موسوی همچنین بیان کرد: روز جمعه مذاکرات و مشورت‌های وزرای خارجه دو کشور در این شهر برگزار و سپس سند همکاری‌های سیاسی وزارتخانه‌های خارجه ایران و ترکیه به امضاء دو وزیر خواهد رسید.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: مهمترین موضوعات روابط دوجانبه از جمله اجرایی کردن توافقات قبلی بین دو کشور در زمینه‌های اقتصادی و نیز، آخرین تحولات منطقه و جهان از جمله مهمترین محورهای مذاکرات و مشورت‌های محمدجواد ظریف و مولود چاووش اوغلو در اصفهان خواهد بود.

به گزارش فارس، وزرای خارجه ایران و ترکیه از ماه فروردین سال جاری تاکنون سه بار با یکدیگر دیدار کرده‌اند. 

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی (پنجشنبه) اول فروردین عازم ترکیه شد. به دنبال کشتار وحشیانه مسلمانان در نیوزیلند ظریف در تماس با مولود چاووش اوغلو پیشنهاد برگزاری نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی را که ریاست دوره‌ای آن بر عهده ترکیه قرار دارد ارائه کرد. این نشست جمعه دوم فروردین در استانبول برگزار شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران اواخر فروردین ماه نیز در ادامه سفرش به سوریه به ترکیه هم رفت و با مقامات این کشور از جمله همتای ترکیه‌ای دیدار و درباره مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه و به ویژه اوضاع سوریه به گفت‌وگو پرداخت.

وزرای خارجه دو کشور همچنین 11 اردیبهشت ماه سال جاری در حاشیه شانزدهمین نشست مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا ACD با یکدیگر دیدار کردند.